Amióta a Ford bemutatta a Broncót, bizony a Jeepnél vakarják a fejüket a górék, mert az összkerekes Wrangler egy kicsit háttérbe szorult. Merthogy elkezdődött egy terepes lóerőverseny, s a kihívásra válaszolni kell. A füst nem elég az éjszakában, hogy látni lehessen, tábortűzre van szükség – vagyis a dizájnos modellek helyett elő kell rukkolni egy vadállattal, ezt a szerepet tölti be többek között a HEMI V8-as motorral ellátott 470 pacis Rubicon 392.
A Jeepnél hosszú idő óta nem volt gyári V8-as Wrangler, ám elérkezett az idő a drasztikus változáshoz. A Rubicon 392-ben 6,4 literes, nyolchengeres szív kapott helyet. Nagyjából ugyanarról a járműről van szó, mint anno a prototípusnál érzékelhettünkde a számokat egy kicsit sikerült feljebb tornászni.
A ménesszám 450-ről 470-re emelkedett és a csúcsnyomaték is nőtt, mégpedig 637 Newtonméterre. Ez azt jelenti, hogy öt másodperc alá csökkent a gyorsulása, vagyis álló helyzetből 4,5 szekundum alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet.
A negyedmérföldes táv 13 másodperces abszolválására képes összkerekes vas nyolcfokozatú automataváltóval rendelkezik – alumíniumkarokkal a kormány mögött. Jár még hozzá speckó kipufogórendszer, „Torque Reserve” rendszer, amely az üzemanyag áramlásért és a fordulatszám megfelelő szinten tartásáért felel. Ráadásul megerősítették a legfontosabb alkatrészeket, hogy bírják az igénybevételt.
No és természetesen a Jeepnél nem felejtették el, hogy a Wrangler tulajdonosok imádnak terepen közlekedni, ezért a Rubicon 392 plusz 26 centiméteres emelést kapott, s akár 82,55 cm mélységű vízben is elboldogul.