Legfrissebb hírek ÚJ

A bio-üzemanyag lehet a megoldás a szennyező autók elleni harcban

A bio-üzemanyag lehet a megoldás a szennyező autók elleni harcban

Nem kitiltással, hanem bio-üzemanyagokkal kellene harcolni a szennyező autók ellen. Legalábbis két osztrák autós szervezet szerint, mert az nem igazságos megoldás, hogy a szegényebb autósokat azzal büntetik, hogy kitiltják autóikat a városközpontokból.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Fejlődés
A bio-üzemanyag gyártásra kellene a hangsúlyt fektetni az osztrákok szerint

A tiltás és az adóztatás nem a megfelelő módja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének, sokkal inkább a bio-üzemanyag bekeverés részarányának a növelésére kellene helyezni a hangsúlyt a közlekedésben az Osztrák Autóklub, az ÖAMTC szerint – idézi az MTI-t a hvg.hu. Az autótulajdonosok többsége egyszerűen nem engedheti meg magának új jármű beszerzését – mutatott rá az ÖAMTC érdekvédelmi tagozatának vezetője, Bernhard Wiesinger. Az osztrák gépjárműállománynak közel a felét 2010 előtt helyezték forgalomba és a személygépkocsi-állomány közel hetven százalékának az értéke nem éri el a 10 ezer eurót (körülbelül 3,3 millió forintot).

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Más módszer kell
A tiltásnak és az adóztatásnak nem sok értelme van

Az osztrák gépjármű- és kerékpáros szövetség, az ARBÖ (Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichs) szóvivője Sebastian Obrecht is azon a véleményen van, hogy „a klímavédelmi intézkedéseket nem lehet csak úgy egyszerűen a hátrányos szociális helyzetű rétegek nyakába varrni”. Az osztrák energiaügynökség tanulmánya azt javasolja, hogy a jövőben kizárólag bio-üzemanyaggal kevert dízelt lehessen értékesíteni, a flottaüzemeltetőket pedig kedvezményekkel ösztönözzék száz százalékosan bio-üzemanyag használatára.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Megérje
Kedvezményekkel kellene ösztönözni a sofőröket, hogy biót tankoljanak

Növelni kellene emellett a tanulmány javaslatai szerint az alternatív üzemanyagok kifejlesztését célzó kutatások támogatását is. A kormánytól az elektromos autók töltőállomás-hálózatának a kiépítése mellett a fuvarmegosztó szolgáltatások és a gázüzemű autók elterjesztésének az ösztönzését várja a tanulmány. Az osztrák statisztikai hivatal adatai szerint az osztrák autósok tavaly 3,25 milliárd liter üzemanyagot tankoltak, azaz autóként 775 litert. A dízelautók átlagos fogyasztása száz kilométerenként 6,6 liter, a benzineseké 7,0 liter volt.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Ez a jövő
A fejlesztésre is egyre több pénzt, időt és szakértelmet kellene áldozni