Legfrissebb hírek ÚJ

Egyedülálló és rendkívüli: makulátlan külsejű és belterű, 1990-es Toyota Land Cruiser HJ60 a Sandlandertől

Egyedülálló és rendkívüli: makulátlan külsejű és belterű, 1990-es Toyota Land Cruiser HJ60 a Sandlandertől

Ez az a kategória, amely miatt tátva marad a száj, hevesebben ver a szív. A Sandlandernél egy rendkívüli ritkaság, egy valódi gyönyörűség került eladósorba: az 1990 januárjában forgalomba helyezett, makulátlan állapotban lévő, összkerekes Toyota Land Cruiser HJ60 a magyar manufaktúra garázsában áll és azonnal elvihető.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Mestermű
Tökéletes állapotú legendás terepjáró, ikonikus formavilággal, kimagasló képességekkel
Forrás: Sandlander

Menjünk vissza egy kicsit az időben, úgy 1989 októberéig. Amíg Magyarország például már gőzerővel készült a rendszerváltásra, a szabad választásokra, vagyis valami új kezdődött mifelénk, addig Japánban éppen búcsúztak egy nagyon is kedves korszaktól. A rendkívül népszerű igásló, a HJ60-as összerakásával ugyanis leállt a Toyota. S hogy miért volt fontos a rövid történelmi kitekintés? A Sandlander által eladásra kínált piros színű LC miatt, amely az utolsó gyártási esztendő utolsó hónapjában gurult le a szalagról, s a következő év januárjában helyezték forgalomba.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Különleges
A megszokott két kerek lámpaforma helyett szögletest kapott az elejére.
Forrás: Sandlander

A manufaktúránál tisztában voltak vele, valódi kincs került a birtokukba. Merthogy az autót a finn kormány egyedi megrendelésére hajóztatták Európába a japánok. Mindössze öt darab érkezett belőle, ráadásul speciális területen, a tűzoltóság kötelékében fogták munkára mindegyiket. Nos, ezek közül az egyik „váltott állampolgárságot”, vagyis lett magyar. Különlegesség a javából! Ez a terepjáró befektetésnek is nagyszerű, ugyanis az értéke az idő múlásával csak nő majd.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Időutazó
Az 1990-es Toyota Land Cruiser HJ60 kárpitozása is szemkápráztató, szinte teljesen megőrizte gyári állapotát
Forrás: Sandlander

A 4 literes szívódízel motorral ellátott terepjáró az ausztrál belpiacra jobb kormányos változatban és magas tetős karosszériával készült, ám ezt a bal feléről lehet vezetni, ráadásul a megszokott két darab kerek lámpaforma helyett négy szögletest kapott az elejére. Pazar kivitelezés, egyedi megjelenés és makulátlan külső – egy pötty nem sok, de annyi rozsdafolt sincs rajta. A pontosan vezetett szervizkönyvéből kiderült, kizárólag gyári alkatrészek kerültek az elhasználódottak helyébe, de az előző tulajdonos még azt is megörökítette, hogy mikor mosatták le a gépet.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Maximalista
A futóművet szétkapták a Sandlandernél, gyári anyagokkal kezelték a részeit. Az előző tulajdonosa még azt is rögzítette, hogy mikor mosatták le a gépet
Forrás: Sandlander

Külön említést érdemel az eredeti differenciálzárja. Ugyanis az ülések közé két kart raktak a derék ázsiaiak, ezeket húzogatni lehet, vagyis finom mozdulatokkal nyithatóak és zárhatóak a difik. Zéró elektronika, kőkemény mechanika és mindent elsöprő megbízhatóság. Azért akadt egy aprócska rés a pajzson. Ugyanis a tűzoltónak használt modell fényezése viseltes volt. Az antennái és a megkülönböztető jelzései lyukakat hagytak a karosszériaelemeken. Márpedig ezek nem maradhattak meg. A munkafolyamat során az alvázról lepattintották a karosszériát, eltüntették a „szépségfoltokat”, majd kívül és belül is új festést kapott a kocsi – természetesen gyári alapanyagból dolgoztak a szakemberek.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
A világ egyik legjobbja
A 4 literes szívódízel motorja a megbízhatóság, a strapabíróság, az elnyűhetetlenség emlékműve
Forrás: Sandlander

A futóművet is szétkapták, gyári anyagokkal kezelték a részeit. Az egész művelet megkoronázásaként, a HJ60-asra való, eredetileg rá szabott Dunlop abroncsokkal látták el, hogy a restaurálás végére már tényleg az eredeti állapotában csillogjon-villogjon. Nem valószínű, hogy akad a szériából még egy ilyen példány.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
80-90-es évek
A klasszikus kormány és műszerfal a mai, túl modern világban üdítőleg hat
Forrás: Sandlander

Ha szeretné megvásárolni, nem érdemes késlekedni. A Toyota Land Cruiser HJ60 a Sandlander fővárosi, budai telephelyén (1112, Vizsla utca 1-3.) megtekinthető, megvehető. Amennyiben további információkra lenne szüksége, vagy hazavinné a modellt, írjon a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímre vagy hívja a +36304245703-as telefonszámot.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Szerethető
Praktikus, tágas, vezető- és utasbarát
Forrás: Sandlander