A szabadidő-autóknak nincs párjuk a világon. A JATO Dynamics felmérése szerint, az elmúlt esztendőben globálisan kétmillió kocsival értékesítettek többet, mint 2016-ban, s főleg a gazdára lelt SUV-k száma ugrott meg alaposan.
Összesen 86 millió járgányt értékesítettek világszerte, az adatok azt mutatják, folyamatosan nő a fogyasztói érdeklődés Európában, Ázsiában, a Csendes-óceáni térségben és Dél-Amerikában. A régió tizenhárom országa ért el kétszámjegyű növekedést az egy évvel korábbihoz képest, így például Oroszország, Thaiföld és Argentína.
Sőt, még nagyobb lenne a különbség 2016 és 2017 között, amennyiben nincs néhány piac, amely meglepő módon alul teljesített vagy maximum stagnált. Ilyen volt például az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Mexikó és Dél-Korea.
Az iparág nemzetközi sikerének záloga a szabadidő-autó. Az öreg kontinensen egyértelműen az SUV-k állnak a növekedés hátterében, de a városi terepesek Kínában, és Észak-Amerikában is a legnagyobb részesedést érték el.
Globálisan tekintve, a szabadidő-kocsi szegmens harmincnégy százalékosra növelte piaci részesedését. Ez a remek eredmény elsősorban a közepes méretű (16,6 százalék) és a nagy SUV-knak (17,7 százalék) köszönhető. Észak-Amerikában például három eladott autóból kettő városi terepes volt.
Európában a dízeljárművek egyre gyengébben fogynak, jobban esik a kereslet, mint világszerte: amíg mifelénk 7,9 százalékos a „mínusz”, addig összesen 3,7%. Ugyanakkor az öreg kontinensen továbbra is körülbelül három eladott kocsiból kettő „olajkályha”.