Már úton vannak Magyarország felé a frissített, 2024-es modellévjáratú, világújdonságnak számító 70-es Toyota Land Cruiserek. Az 1984 óta gyártott, vagyis a „születésének” negyvenedik évfordulóját hamarosan ünneplő 70-es LC jelentősen megújult dizájnnal, felszereltséggel, motor- és hajtáslánc választékkal kerül piacra. Figyelem, a Sandlandertől akár most megrendelhetőek a turbódízel, a benzines és a V8-as (dízel) autók!
A felszereltségi szint széles skálán mozog. A legpuritánabb kiadásban is több légzsák, vezetéstámogató rendszer, valamint többféle vezető- és utasbiztonsági funkció található. Ugyanakkor ezen kiadásokat „csak”gumiszőnyeggel, műbőrborítással, manuálisan végezhető ablakmozgatással látták el a japánok. Kizárólag V6-os benzinmotorral és nagy meglepetésre – mégsem vették ki a kínálatból!!! – V8-as dízelaggregáttal érhetőek el.
Viszont a csúcskategória darabjai már bőrüléssel, hűtött könyöklővel, tolatókamerával, esőérzékelős ablaktörlővel, sávtartó funkcióval, távolságtartó tempomattal, elektromos ablakemeléssel, navigációval, keréknyomás-ellenőrző rendszerrel, vezeték nélküli telefontöltővel, USB csatlakozókkal gurultak ki a gyárból. Rengeteget fejlődött a komfortkínálat és a biztonság terén.
A Toyota négyféle motorral kínálja eladásra az új Land Cruisereket, de az egyre szigorodó környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási szabályok miatt, sajnálatos módon, az Európai Unióban csak háromfajta vásárolható meg. A 4,2 literes szívódízel technika ugyanis régen kiszorul(t) az EU-ból.
Ám van helyette új belépő, méghozzá a Dakar-győztes Hilux pickupból jól ismert, a legtágabb vásárlási igényeket kielégítő négyhengeres, turbódízel 2.8 D-4D, amely 204 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 500 Newtonméter. Ez csak hatsebességes automata váltóval rendelhető.
Ugyancsak elérhető 4 literes, V6-os benzines „szívvel”, 231 LE-s topteljesítménnyel, amelyhez 440 Nm-es nyomaték társul. A járáskultúráját, a megbízhatóságát tekintve egyetlen másik erőforrás sem tud versenyre kelni vele – ötsebességes manuális vagy hathangos automata váltóval vásárolható meg.
Ráadásul a Toyota reagált a piaci igényekre, főleg az ausztrál vevők kívánalmaira, így továbbra is gyártásban marad a 4,5 literes V8-as dízelmotor, ötsebességes kéziváltóval összekapcsolva. A csúcsteljesítmény 205 lóerő, a topnyomaték 520 Newtonméter.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a japán anyagyár kontinentális forgalmazója, a Toyota Motor Europe nem vesz részt a modellek behozatalában. Közép-Európában a Sandlander a legfelkészültebb partner!
A frissített Toyota Land Cruiserek legnagyobb erénye továbbra is a kimagasló terepképesség, továbbá az, hogy az off road kiegészítőket az ázsiai vállalat biztosítja. Így többek között gyári első és hátsó differenciálzárral, tetőcsomagtartóval, csörlővel, snorkellel, 3,5 tonnás vonóhoroggal is elérhetőek. Az alap 90 literes üzemanyagtartály helyett 130, sőt 180 l-essel is készülnek, s egyes katonai változatoknál módosítottak a hajtáslánc elemein vagy éppen a hűtő- és a fűtőrendszer tartományán, amely extrém melegben és hidegben is kifogástalanul működik.
Az új LC kívül és belül egyaránt változott. A manapság rendkívül népszerű retrodivatot követve, a korábbi modellek dizájnjára (is) hajaz, ugyanakkor kellőképpen megosztó ahhoz, hogy a csúcson maradjon. Kapott LED-es fényszórót, a motorháztető, a homlokfal, a hűtőrács, az első és a hátsó lökhárító, a sárvédő is másabb – a hátsó lökhárítót például a 40-es modellek hátsó lámpáival dobták fel. Új a színválaszték és a keréktárcsaszett is.
Ugyancsak hozzányúltak a műszerfalhoz és a középkonzolhoz. Olyan LCD-kijelző került az autókba, amelyeket például a Yarisnál, illetve a Camrynál is használ a Toyota, s ugyanez jellemzi az operációs rendszert.
A legendás terepjáró-képessége, a messze földön híres megbízhatósága, a gyári off road extrák sora hosszú évekre biztosítja a modellszéria jövőjét. Olyan fiatalos negyvenesről van szó, amely bátran sok-sok évet letagadhat a korából. S tényleg csak azoknak, akik mindezek ellenére kételkednének a Land Cruiserben: a Toyota vezetői megerősítették, még legalább tizenkét esztendeig biztosan gyártásban marad. A mai bizonytalan, tervezhetetlen gazdasági és politikai helyzetben, van még egy olyan márka, amely ilyen merész kijelentést tesz?
A frissített, 2024-es Toyota Land Cruiserek már Magyarország felé hajóznak, s január első felében, mind a három motorválasztékkal elérhetőek lesznek a Sandlandernél. Érdemes lefoglalózni a kiszemelt terepjárót, hogy nem vigye el más az orra elől. Amennyiben megvásárolná valamelyik LC-t vagy további információkra lenne szüksége, írjon a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímre vagy hívja a +36304245703-as telefonszámot.