Eredetileg áruszállításra készült ez a vas, de, hogy jelenlegi formájában már nem ez az elsődleges célja, az garantált. Az Egyesült Államokban mutatták be az NV 2500 HD-ből készített off roadosított kisbuszt, amellyel a legkeményebb terepen is lehet hasítani. Az extrém haszongépjármű már csak nyomelemeiben emlékeztet régi önmagára, ezzel akár a Mount Everestre is fel lehetne kocsikázni, abban az esetben, ha valaki oda rendelne csomagot.
Miért ne lehetne egy furgont is off roadosítani, de nemcsak úgy ímmel-ámmal, hanem full komolyan? Ezt a kérdést Nashville-ben egy műkedvelő, a tengerentúlon túlzás nélkül legendásnak számító Ian Johnson tette fel. Az ő műhelye készítette el ezt a fenevadat a Nissannal együttműködve. A választ meg is kaptuk a kérdésre, ez a verda önmagáért beszél, olyan, mint egy terepralis vagy triálgép.
Kisbuszból nagyvad
Nagyon nem kellett túlspilázni a projektet, vettek egy normál létravázas masszív NV 2500 HD-t, amely egyébként is jól bírja a kiképzést, és elég stabil kasztnival rendelkezik. Körülbelül ennyi is maradt az eredeti kocsiból, meg természetesen az utastérhez, a műszerekhez sem nyúltak hozzá.
Minden más porcika azonban alaposan megújult annak érdekében, hogy a Nissan igazi extrém fenevaddá válhasson. Naná, hogy a motort kicserélték, a hajtásláncot megbuherálták, s naná, hogy a futómű sem maradhatott ki egy alapos átalakításból.
A cél ugyanis az volt, hogy egy olyan öszvér gépet alkossanak, amely képes a legdurvább sziklás terepen, ugyanakkor homokban és sárban is teljesíteni, minden kompromisszum nélkül. És ez volt a kihívás, mert azért a furgonok többségére nem jellemző, hogy szöcskeként szökellnének át a terepakadályokon…
Masszív természetjáró
Kezdjük a kutakodást a motorházban! Hogy legyen elég kraft, ahhoz egy új szívre volt szükség. Nem aprózták el a donorszervet, ugyanis egy Cummins 5 literes V8-as turbódízel egységet építettek be, amelynek a csúcsteljesítménye 310 lóerő.
Ezt egy hatsebességes Aisin automataváltóval kötötték össze, s természetesen a hajtáslánc összkerekes lett, mert a négy kerék állandó hajtása nélkül lehetetlen küldetésnek bizonyulna sziklafalakra mászni.
Éppen ezért választottak létravázas gépet a prototípushoz, mert az tényleg bírja a gyűrődést, s mint azt a későbbi nagyon komoly tesztek igazolták, tényleg nem is volt vele semmiféle gond. S hogy ez miért fontos? Nos, csak azért, mert a 6626 liternyi rakodóhelyet meghagyták, igazolva, tényleg egy használható furgont akartak off roadosítani.
Trükkök a boszorkánykonyhából
A kocsi hossza 6111 milliméter, a magassága 2336 mm, a szélessége 2527 mm, a tengelytávja pedig 3797 mm. Ekkora felépítmény alá természetesen alaposan megerősített és felspécizett futómű kellett a siker érdekében.
Azt persze titok övezi, a manufaktúra, pontosan hogyan állította össze a lábazatot, nem akarják kiteríteni a lapjaikat. Így egyelőre csak annyit engedtek tudni, hogy az első felfüggesztés független keresztlengőkaros, saját alkatrészekből lett összeállítva, hátulra pedig masszív laprúgós megoldást találtak ki.
Azt nehéz lett volna rejtegetni, hogy a felnikre 37 colos General Grabber 3X Mud terrain gumik kerültek, amelyek természetesen még a legnagyobb sárban is jól tapadnak, s lehet velük haladni. Az arizonai kőrengetegben végzett hosszú távú tesztelésen az is kiderült, hogy valóban nem kér kegyelmet a vas a sziklák között sem.
Nem egy gizdaverda
A külső tuningolásban nagy faksznit nem csaptak a szakik, de egy extrém fekete-fehér festést azért kapott a karosszéria. Természetesen az elmaradhatatlan off road kellékek is feltűnnek a kocsin, többek között LED-világítást is szereltek fel, mert arra a vadonban nagy szükség lehet.
Ezenkívül egy 4,5 tonnás kapacitású csörlőt is felpattintottak egy haspáncélos tokos lökhárítóval, nehogy gond legyen út közben. Akárhogy is nézzük, ez a négykerekű minden bizonnyal eséllyel pályázik a minden idők legextrémebb haszongépjárműve címre. Jason Statham – A Szállító, ezzel még könnyebben célba érne.