Itt a tökéletes utazós autó, a született expedíciós jármű! Számos dakaros győzelem, maratoni tereprali-Világkupa siker jellemzi az összkerekes Toyota Land Cruiser FZJ100 történelmét, s most egy egészen különleges, rendkívül megkímélt darab várja gazdáját a Sandlandernél. A 2007-es, újszerű, mindössze 157 ezer (valós) kilométert futott, gyönyörű állapotú, kimagasló off road és komfort felszereltségű jármű befektetésnek is tökéletes.
Forrás: Sandlander
A Toyota legendássá vált modellje először tudta ötvözni a kitűnő terepjáró-képességet a kimagasló aszfaltutas teljesítménnyel. Korábban 4,2 literes turbódízel és 4,7 literes, V8-as benzinmotorral került Európába az FZJ100, viszont a Sandlander által kínált autóban 4,5 literes, soros, hathengeres aggregát dolgozik. Nem véletlenül… A kultikus, Toyota-fanatikus országokban, mint például Ománban, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben vagy Katarban, szóba sem jöhetett a „négyezerkettes” dízeltechnika, a „négyezerhetes” pedig néhány specifikus hibája miatt szorult háttérbe. Az Öböl-menti térségben, ahol a sivatag hossza bőven meghaladja az 1000 kilométert, csak a száz százalékban megbízható és kellő erővel bíró motorokat kedvelik. Éppen ezért esett a választás a 4,5 literes benzinmotorra, amelyet a valaha volt két legjobb Toyota aggregát közé sorolnak.
Forrás: Sandlander
Abszolút csúcstechnika: a maximális teljesítmény 215 lóerő, a topnyomaték 443 Newtonméter. Megfelelő és szakszerű szervizelés mellett 1-1,5 millió kilométer is megtehető vele anélkül, hogy komolyabban hozzá kellene nyúlni. Tegyük azonnal hozzá, a dupla üzemanyagtartállyal (90+55 liter) rendelkező LC a 86-os oktánszámú benzintől a kerozinig, mindennel elmegy, vagyis rendkívül szívós, strapabíró és nem utolsósorban megbízható. A földkerekség leghíresebb és legnehezebb terepversenyén, a Dakaron bizonyított korábban a 100-as sorozat, a szériakategóriában többször is nyert – még akkor, amikor a viadal a Szaharában, az afrikai homok- és kősivatagban zajlott. A folyamatos tapasztalatszerzés pedig hozzájárult a kimagasló off road képesség eléréséhez.
Forrás: Sandlander
A 100-as Land Cruisert 2008-ban váltotta a 200-as, a magyar manufaktúránál megvásárolható modell 2007-es, vagyis a gyártási periódus utolsó esztendejének terméke. Az Arab-öbölből frissen érkező Toyota egy jómódú család hetedik autója volt, ellenőrizhető kilométeróra állással, rendkívül megkímélt, újszerű állapotban. Némileg eltér az öreg kontinensen megszokott példányoktól, ilyen különbség például az erősített alkatrészeken kívül a már említett dupla üzemanyagtartály, valamint 4,6 tonna teherbírású gyári csörlő. Az automata, négysebességes váltó elnyűhetetlen, de van központi differenciálzárral ellátott felező is.
Forrás: Sandlander
A tökéletes állapotban lévő, a legapróbb, körömpiszoknyi rozsdafolttól is mentes, újszerű állapotban lévő, megkímélt FZJ100 utastere természetesen rendelkezik a korabeli összes komfort és biztonsági extrával, az elektromos ablakemeléstől a központi záron át a légzsákokig. Plusz a gyárban belekerült egy hűtőboxos könyöklő, amely nyáron hidegen, télen melegen tartja az italt, az ételt.
Forrás: Sandlander
A 2007-es Toyota Land FZJ100 már Magyarország felé tart – körülbelül két hét, amíg megérkezik a szükséges vámpapírokkal és európai regisztrációval a Sandlander fővárosi, budai telephelyére (1112, Vizsla utca 1-3.). Ám nem érdemes addig várakozni, késlekedni, a jármű már lefoglalózható, mert egészen biztos, hogy nem marad sokáig „egyedül”. Ilyen állapotú és felszereltségű 100-as LC-t nem talál még egyet hazánkban, de valószínűleg egész Európában sem, ráadásul a teljes forgalomba helyezést lebonyolítja a Sandlander. Amennyiben további információkra lenne szüksége, vagy megvásárolná a terepjárós csodát, írjon a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímre vagy hívja a +36304245703-as telefonszámot.