A világ egyik legjobb összkerekes terepjárója ugyan közeledik a gyártása negyvenedik évéhez, de a Toyota továbbra is bízik a Land Cruiser 7-es sorozatában. Az eladási számok azt mutatják, rendkívül népszerűek a sorozat darabjai, a kiemelkedő off road képesség, a megbízhatóság, a strapabíróság, az elnyűhetetlenség csábítóvá teszi – és a jövőben hibrid hajtással is piacra kerülhet.
A Volkswagen 1938 és 2003 között, vagyis 65 esztendőn keresztül árulta az eredeti Beetle-t, a Bogarat, és bár a Land Cruiser 7-es széria nem olyan régi, azért mégiscsak benne van a korban. Az 1984-ben bemutatott, többek között az Egyesült Nemzetek Szervezete által békemissziós bevetéseken, békefenntartó küldetések helyszínein, a legextrémebb expedíciós utazásokon használt modellcsalád jövőre ünnepli az utcára kerülése negyvenedik évfordulóját.
Sean Hanley, a Toyota Australia értékesítési és marketing alelnöke beszélt az LC J70 jövőjéről. A tiszteletreméltó terepjárót akár hibrid hajtáslánccal is elláthatják, ami az autóiparban a szegmens szereplőit tekintve egyedülálló lenne. Hiszen például a földrésznyi országban is leginkább a 4,5 literes, V8-as, turbódízel, a világ leghíresebb terepversenyének, a Dakarnak a szériakategóriáját megnyerő motorban bíznak. A pletykák viszont négyhengeres hibrid technikáról szólnak... Hanley hozzátette, ez nyerő választás lehet, hiszen azt is elfogadták a vásárlók, hogy a 300-as LC már nem kapott V8-ast.
Ráadásul a vállalat igyekszik környezetbarátabbá válni.
„Bármilyen autó generációjában, amikor motort cserélünk, a környezetkímélőbb hajtás bevezetése felvetődik Igyekszünk megfelelni az adott piac elvárásainak, miközben fontos megközelíteni a szén-dioxid-semleges pozíciót, mert ez most az egész világon napirenden van” – magyarázta az üzletember.
Mindeközben Hanley rámutatott, hogy a Land Cruiser 7-es széria olyannyira népszerű, hogy egy időre muszáj volt leállítani a rendeléseket, mert a gyár már nem győzte kapacitással. Előbb eleget kell tenni a már beérkezett megrendeléseknek – nem mellékesen a 2023-as esztendő 1600 ausztrál dolláros, körülbelül 400 ezer forintos áremeléssel indult.
Ausztráliában pickup és terepjárós kivitelben is elérhető J70-es széria, akár maximális off road felszereltséggel, csörlővel, snorkellel, differenciálzárakkal, erősített alkatrészekkel. Fókuszban maradt a funkcionalitás, de már 6,1 hüvelykes az érintőképernyős kijelző, van vezető- és utasoldali légzsák, légkondicionáló, s több vezetősegítő rendszer.
Magyarországon a Sandlandernél bármilyen Toyota Land Cruiser – így a J70-es sorozat összes darabja – megvásárolható, a létező összes off road, kényelmi és biztonsági felszereltségi csomaggal, akár a legritkább, limitált szériás kivitelben is.
Forrás: youtube