Legfrissebb hírek ÚJ

Dakar 2023: A Toyota Land Cruiser J300 GR Sport diadala

Dakar 2023: A Toyota Land Cruiser J300 GR Sport diadala

Megvédte bajnoki címét a 2023-as Dakar-rali T2-es, vagyis szériaautó-kategóriájában a Toyota Auto Body csapata. Az alakulat először vetette be a világ leghíresebb terepversenyén az összkerekes Land Cruiser GR Sportot, s bár voltak nehézségei a japánoknak, mind a két jármű elérte a dammámi célt!

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Eveszítette a trónt
A japán Akira Miura T2-es címvédőként állt rajthoz, s bár a tizennégyből tizenegy szelektív szakaszt megnyert, végül másodikként teljesítette a Dakart

A T2 az LC-k „játszótere”, a világ talán legjobb terepjárója 2014 óta uralja a kategóriát – idén a címvédő japán Akira Miura és a francia Ronald Basso vezette a két J300 GR Sportot. Eddig a J200-zal szállt harcba a csapat, de most bevetette az utódot.

A cél a sorozatban tizedik dakaros trófea megkaparintása volt. Végül megfordult a tavalyi sorrend, most Basso nyert és Miura lett a második.
Tizenöt nagyon nehéz nap van mögöttünk, egyáltalán nem volt könnyű végigmenni. Akadt jó néhány ijedt pillanatunk” – mondta Basso, aki megnyerte korábban a francia túraautó-bajnokságot. Még 2009-ben debütált a Dakaron az édesapja, Jean-Claude Basso társaságában, majd Julien Ménarddal az SSV-kategóriában versenyzett, aztán 2021-ben a Toyota szerződtette a háromszoros T2-győztes Christian Lavieille helyére.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Örök emlék
A francia Ronald Basso pályafutása első dakaros diadalát ünnepelhette

A Land Cruiser a megbízhatóságáról és a tartósságáról ismert, olyannyira, hogy katonai célokra is gyakran használják a típust. Ám most voltak nehézségek a szaúdi sivatagban. Miura például borult is az autóval rögtön az első szelektíven, majd a hajtásával is gondjai akadtak – fogytán voltak az alkatrészek, de a szervizcsapat mindig segíteni tudott. Bassónak inkább a második héttel gyűlt meg a baja, a hűtőrendszere, a kormányszervója és a turbója is meghibásodott, valamint defekteket kapott. Mindketten a Dakar Experience elnevezésű osztályban fejezték be a küzdelmet.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Első bevetés
Miura azt mondta, a Toyota Land Cruiser J300 GR Sport kitűnő konstrukció

Az idei év mérföldkő volt számunkra a Land Cruiser 300 debütálásával – mondta Keiji Masui, a Toyota Motor Corporation vezetője és a Toyota Auto Body elnöke. – Iszonyatosan nehéz verseny volt, menet közben az is megfordult a fejemben, hogy nem leszünk képesek befejezni, de örülök, hogy eredményesek lettünk.”

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Kitűnő konstrukció
A 300-as LC fejlesztésében a versenyzők is szerepet vállaltak

Bár Miura tizenegy T2-es szakaszgyőzelmet ért el, Basso pedig csak hármat, mégis utóbbi ünnepelhetett.
„Nagy meccs volt, de sajnos veszítettünk. Ugyanakkor örülök a csapat győzelmének. Elkövetettünk hibákat, amelyeket nem lehetett kijavítani – nyilatkozta Miura, aki 2018-ban, 2021-ben és 2022-ben megnyerte a T2-t. Még 2005-ben csatlakozott a Toyota Auto Bodyhoz, 2007-től szerelőként dolgozott és 2016-ban ülhetett a kormány mögé. Navigátorával, a francia Laurent Lichtleuchterrel segítettek a Land Cruiser 300 fejlesztésében, vagyis egyáltalán nem marketingduma, hogy dakaros génekkel rendelkezik a modell. – A csapat tagjai adtak erőt, amikor azt hittem, hogy rögtön a nyitónapon kiesünk. Az autó kitűnő volt, igyekeztünk kihasználni a Land Cruiser J300-ban rejlő lehetőségeket, sőt, azt mondhatom, számunkra már elkezdődött a felkészülés a 2024-es Dakarra.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Megszenvedett a sikerért
A francia Ronald Bassónak a második héten, a dűnék között akadtak problémái, de megnyerte a kategória küzdelmeit

 

Forrás: youtube