Legfrissebb hírek ÚJ

Dakar 2023: Kovácsék szenvedése a szaúdi sivatagban

Dakar 2023: Kovácsék szenvedése a szaúdi sivatagban

A 2023-as Dakar-ralit céljába eljuttatta a Qualisport Racing kamionos egysége a magyar zászlót, de Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő nem egészen úgy tervezte a versenyt, ahogy végül történt. Több szakaszt is ki kellett hagynia, s bár elárt Dammámba, de a igazából kiesett.

Al-Hofuf és Dammám között, a Perzsa-öböl partján futották az idei Dakar utolsó szelektív szakaszát, a 136 kilométeres zárómenet nem volt komplikációktól mentes a trió számára.
„Megálltunk, hogy kihúzzuk egy beragadt versenytársunkat, a szakasz legvégén pedig volt egy defektünk is, de azzal már nem foglalkoztunk, az utolsó kilométereket így teljesítettük” – mondta Kovács Miklós.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Vége a viadalnak
Kovács Miklós (jobbról), Ács László és Czeglédi Péter a dammámi célban. Több szakaszt ki kellett hagyniuk, hogy ide eljussanak
Forrás: Qualisport Racing

Az Africa Eco Race kamionos kategóriáját a múltban két ízben megnyerő alakulat először szerepelt a Dakar-ralin, amely komoly leckét adott a csapatnak. A második szelektív szakaszon kiemelkedő eredményt produkálva a kategória 10. helyén végzett, később azonban komoly megpróbáltatások következtek.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Figyelemfelkeltő
A legjobb napi eredmény kiemelkedő volt: a magyar Scania tizedikként végzett a második szelektíven
Forrás: Qualisport Racing

Az 5. szakasz végén meghibásodott a Scania Qualisport Hyena motorja és a javítási munkálatok miatt kénytelenek voltak három szakaszt kihagyni a magyarok. Miután az Experience-értékelésben újra csatlakoztak a mezőnyhöz, a 11. szakaszon kardántörés hátráltatta a különítményt, amely újabb kihagyott szelektívhez vezetett.

Minden kétséget kizáróan ez a verseny volt a pályafutásunk legnagyobb próbatétele. Roppant nehéz pályákon, hűvös és esős időben, sokszor sártengerben kellett mennünk, ráadásul emiatt menet közben többen is komoly megfázással bajlódtak a csapatban – folytatta Kovács. – Sajnos a technika ördöge is kipécézett bennünket, de pontosan tudjuk, hogy a tapasztalt hibák forrása elsősorban az, hogy a Hyena egy vadonatúj kamion. A Dakar-rali rajtja előtt csupán egyetlen sivatagi eseményen vettünk részt és immáron nyilvánvaló, hogy ez nem volt elég. Több kilométer kell ilyen körülmények között ahhoz, hogy a gyermekbetegségek felszínre jöjjenek. Ezek most a verseny közben mutatkoztak meg és nagy árat kellett fizetnünk értük. Amikor nem volt probléma, a Hyena tempója és viselkedése egyszerűen remek volt, így bőven van okunk az optimizmusra. Csapatunk köszöni mindenkinek a szurkolást, a támogatást, amely nagyon sokat jelentett a nehéz napok alatt. Most hazatérünk, némi pihenés után magunkra zárjuk a műhelyajtót és tovább dolgozunk azért, hogy javítsunk a Hyena versenyképességén.

A 2023-as Dakar-rali végeredménye
Motor: 1. Kevin Benavides (argentin, KTM) 44:27:20 óra (3 perc büntetés), 2. Toby Price (ausztrál, KTM) 43 másodperc hátrány (1 perc büntetés), 3. Skyler Howes (amerikai, Husqvarna) 5:04 perc h. (1 perc büntetés), ...27. Gyenes Emánuel (romániai, KTM) 7:53:35 ó h.
Quad: 1. Alexandre Giroud (francia, Yamaha) 56:44:30 (15 perc büntetés), 2. Francisco Moreno Flores (argentin, Yamaha) 43:11 p h., 3. Pablo Copetti (amerikai, Yamaha) 1:52:55 ó h. (30 perc büntetés).
Autó: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota) 45:03:15 (1:10 perc büntetés), 2. Sébastien Loeb, Fabian Lurquin (francia, belga, Prodrive) 1:20:49 (6:10 perc büntetés), 3. Lucas Moraes, Timo Gottschalk (brazil, német, Toyota) 1:38:31 ó h. (2 perc büntetés).
Kamion: 1. Janus van Kasteren, Darek Rodewald, Marcel Snijders (holland, lengyel, holland, Iveco) 54:03:33 (15 perc büntetés), 2. Martin Macík, František Tomášek, David Svanda (cseh, Iveco) 1:14:34 ó h. (3:20 perc büntetés), 3. Martin van den Brink, Erik Kofman, Rijk Mouw (holland, Iveco) 2:40:22 ó h.

 

Forrás: youtube