A motorosoknál és az autósoknál is régi-új éllovas van a marokkói Világkupa-versenyen. A chilei Pablo Quintanilla (Husqvarna) és a katari Nasszer al-Attijah (Toyota) visszavette az első helyet a negyedik szelektív szakaszt követően. Az Open kategóriában továbbra is az argentin Federico Villagra (Iveco) a legjobb.
Mégis éles lesz a csata a januári Dakaron? A Peugeot tavaly és idén is sima győzelmet aratott Dél-Amerikában, de al-Attijah bizonyítja, hogy nem reménytelen a helyzet. Merthogy a pilóta nem csak felveszi a harcot a francia Sébastien Loebbel és a spanyol Carlos Sainzcal, hanem veri is őket – ahogy az egész mezőnyt.
Loebtől most vette vissza a vezetést, mégpedig úgy, hogy a negyedórás hátrányából közel kilenc minutumos előnyt kovácsolt. A köves, sziklás és a homokos terepen is méltó ellenfele a Toyotája a Peugeot-nak, pedig korábban arra panaszkodott, hogy nincs esélye a kétkerék-hajtású francia modellek ellen.
Sébastien Loeb most is mindent megtesz, a kilencszeres ralivilágbajnok nem titkolt célja, hogy a Dakart is megnyerje. A felkészülés részének tekinti a szaharai megméretést.
Tegyük hozzá, a gall csapat kiválósága, a tizenháromszoros Dakar-bajnok, az elmúlt két alkalommal nyerő francia Stephane Peterhansel nincs Marokkóban, de al-Attijah teljesítménye így is figyelemre méltó.
„Minden tökéletesen alakult. Az autó nagyszerű és nem is hibáztunk, úgyhogy nagyon elégedettek vagyunk. Vezetünk, ugyanakkor korai még ünnepelni” - magyarázta a katari.
A második és a harmadik helyen Mini végzett, azaz az argentin Orlando Terranova és a spanyol Joan Roma is jelezte, az X-raid istálló ugyancsak nagy reményekkel megy majd Dél-Amerikába. Loeb viszont tíz perccel maradt el al-Attijahtól, míg a technikai problémákkal küszködő Sainz több mint egy órát kapott tőle.
A motorosoknál Quintanilla küzdötte vissza oda magát, ahol korábban már állt: az első pozícióba. A chileinek még csak nyernie sem kellett a 170,86 kilométeres szelektíven, ám mivel az addigi első osztrák Matthias Walkner (KTM) csak hatodikként végzett plusz 4:43 perccel, így a harmadik időt elérő dél-amerikai előzött.
A Marokkó-rali ötödik napján (az elsőn szuperspeciálist rendeztek) egyébként a francia Adrien van Beveren (Yamaha) volt a leggyorsabb.
Az Open kategóriában a kamionos Federico Villagra már csak akkor veszítheti el a futamot, ha az Ivecója meghibásodik.
Marokkó-rali, 4. szelektív szakasz (Erg Lihoudi-Erfoud: az össztáv 511 kilométer, a szelektív szakasz hossza 170,86 km).
Motorosok: 1. Adrien van Beveren (francia, Yamaha) 1:55:20 óra, 2. Kevin Benavides (argentin, Honda) 2:08 perc hátrány, 3. Pablo Quintanilla (chilei, Husqvarna) 2:42 p h.
Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota) 1:46:38, 2. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini) 8:46 p h., 3. Joan Roma, Alex Haro (spanyol, Mini) 9:02 p h.
Az összetett állása a 4. szelektív szakasz után:
Motorosok: 1. Quintanilla 8:05:35 (20 perc büntetés), 2. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 6:49 p h., 3. Benavides 13:58 p h.
Autósok: 1. al-Attijah, Baumel 8:49:08 (1 perc büntetés), 2. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 6:42 p h. (2 perc hátrány), 3. Roma, Haro 23:34 p h.