Az 1984-ben bemutatkozott és azóta is töretlen népszerűségnek örvendő 70-es sorozatú Toyota Land Cruiser az egyik legrégebbi a megszakítás nélkül gyártott, vadonatújan is kapható autó az egész világon. Szó sincs arról, hogy nyugdíjaznák, sőt! Az összkerekes, kimagasló off road képességgel rendelkező terepjáró a következő hónapokban állítólag mechanikai frissítést is kap.
A Drive ausztráliai kiadványa azt írta, hogy a 70-es sorozat motorválasztéka a Toyota Hiluxtól kölcsönzött 2,8 literes, turbódízel, négyhengeres aggregáttal bővül. A széria példányait 2007 óta hajtó 4,5 literes, V8-as turbódízel technika hatékonyabb alternatívájaként kerül(het) forgalomba, de a két motort egymás mellett árusítják majd, azaz a nyolchengeres is gyártásban marad.
A négyhengeres teljesítményéről egyelőre nincs infó. A Hiluxban háromféle „hangolású” motor van, a 201 lóerőtől (420 Newtonméter) a 221 LE-ig (550 Nm). Érdekesség, hogy 1990 óta először kínálja majd a Toyota a 70-es sorozatot automata sebességváltóval.
A mechanikai változtatásokat további frissítések kísérik majd, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis új infotainment rendszert, a Hilux kormányt, valamint néhány vizuális változtatást. A külső viszont biztosan nem módosul extrém módon, hiszen a 70-es LC dizájnja 1984 óta szinte változatlan – a történelmi ragaszkodás is kultikussá teszi a modellsorozatot.
És ha tényleg megkapja a négyhengerest, akkor hosszú kihagyás után ismét elérhető lesz Japánban.