A japánok nagyon odatették magukat és egy egészen jó hajtásláncot sikerült összerakniuk a szedánjukhoz, a szakma is elismeréssel beszél róla, most tényleg nem lett elgagyizva.
Forrás: Mazda
Az összkerékhajtás manapság már nemcsak a városi terepjárók és a kombik sajátja, hanem egyre lefelé tolódik a határ. Így a Mazda 3-as is bekerült a halmazba, amelyben már eddig is volt konkurencia, hiszen az Audi A3 Quattro és a Mercedes CLA250 4Matic is ebben a ligában versenyez.
Forrás: Mazda
Éppen ezért a sokad virágzását élő japán márka úgy döntött, beszáll a buliba, persze ehhez komoly technika szükségeltetik, hogy ne maradjon szégyenben. Ez azonban adott, hiszen egy soros négyhengeres, 2,5 literes motor az alap, amely 186 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes és egy hatsebességes automata váltó dirigál.
Forrás: Mazda
Persze elsősorban nem a terepképességek miatt jó egy összkerekes Mazda hármas, hiszen a hasmagassága azért nem alkalmas a szántásban való csapatásra. Viszont kétségtelenül roppant stabil a vas, s ez elsősorban annak is köszönhető, hogy rengeteg téli tesztelésen részt vettek vele.
Forrás: Mazda
Abszolút a sportos érzést nyújtja, hiszen alacsonyan van az ülés, a kormány szinte szemmagasságban, így kényelmes és lendületes lehet a vezetés is. Egyébként a kormányzást finomhangolták a felfüggesztést pedig kissé feszesebbre vette a gyártó. A külső formavilág pedig hagyományosan csinos, szóval nem nagyon lehet fogást találni az összkerekes Mazda 3-ason.