Megérkezett! A Škoda egyik legnépszerűbb modellje, az összkerékhajtással is kapható Superb megújult, a cseh vállalat történelmében először, immáron hibridhajtással is rendelhető a Volkswagen Passat ellenfele.
Forrás: Škoda
Nem csak egy szimpla ráncfelvarrásról van szó, a modell tényleg megújult és az ígéretek szerint baromi jó lett. A hibridgépben 1,4 literes, 156 lóerős TFSI benzinmotor dolgozik, ehhez kapcsolódik a 115 LE-s villanyos egység, így az összteljesítmény eléri a 218 pacit. A hatgangos DSG-automataváltóval rendelhető jármű topnyomatéka 400 Newtonméter. A Škoda Superb iV működhet hibrid üzemmódban ugyanúgy, ahogy tisztán elektromos és sport módozatban is.
Forrás: Škoda
A kocsiban 13 kWh-s akkumulátort helyeztek el – a feltöltése 3 és fél órát vesz igénybe 3,6 kWh-s töltővel, de természetesen a fékezési energia átalakításával is „tankolható”. Tisztán elektromos működés alatt a vas 55 kilométert képes megtenni, viszont ha mindkét motort használja a sofőr, akkor ez a táv 850 km-re kitolható.
Forrás: Škoda
A külseje éppen annyit változott, amennyire körülbelül szükséges volt. Némiképpen áttervezték a hűtőrácsát, lecserélték a lökhárítót, LED Matrix fényszórókat kapott a gép, s hat-nyolc centiméterrel hosszabb is lett. A két hátsó lámpa között krómcsík jelent meg, változott a Škoda felirat és a LED-es világítótest rajzolata. Feltűnő a 18 és 19 colos felni, valamint a két új szín, a Race Blue (kék) és Crystal Black (fekete) is sokat dob rajta.
Forrás: Škoda
A 625 literes, kombi esetében 660 l-es csomagtartó a hibridrendszer miatt 485 és 510 literesre csökkent. Viszont olyan funkciót is kapott az autó, amely tisztán elektromos hajtásnál hanggenerátor segítségéve a gyalogosokat és a kerékpárosokat figyelmezteti, hogy közeledik a csendes Škoda.
Forrás: Škoda
A 2001-ben piacra került, 2008-ban és 2015-ben is új generációval jelentkező Superb tehát alapos átalakításon ment át. A következő sorozat majd 2020 után jön, de hogy ez egy mérföldkőnek nevezhető facelift, az biztos. Az új vezetősegítő és baleset-megelőző rendszert kapó, a belterének minőségét tekintve előrébb lépő modell árát 28 ezer euróra, vagyis körülbelül 9,1 millió forintra becsülik.
Forrás: Škoda