Kezdtem unni magam, ezért úgy döntöttem, elviszem egy jó nagy körre a motoromat Montenegróba, hogy ott is kipróbáljam, miként teljesít a Continental TKC 70-es, amelyről eddig kedvező tapasztalataim voltak. Ezúttal az időjárás, az útfelület és a táv szempontjából is fel volt adva a lecke, de remekül helytállt.
Bőven adtam időt a külföldi tesztelésre, hiszen négynapos hosszú hétvégét szántam arra a célra, hogy alaposan próbára tegyem az abroncsokat. Ha nyaralásként tekintek erre a kiruccanásra, azt kell mondjam, az időjárás nem volt túl kegyes hozzám, viszont mivel motorozni mentem és gumit próbálni, igazából csak örülhettem a szeszélyességének.
Hiszen emiatt kis túlzással, már-már teljes körűre sikeredett a próba, ugyanis az eső feláztatta a talajt, így sarazni is tudtam. Ekkor jött az eggidi tapasztalatok megerősítése, KTM 950 Adventure-öm nyergében. Ugyanis a Continental TKC 70-es nem egy hardcore enduro gumi, ám ennek ellenére a mély, felázott talajon is gond nélkül tudtam vele haladni, elég jól húzott.
Az átmenet veszélyes akadályát is remekül vette. Az Adria közelsége miatt a hirtelen jött az eső, azaz még szárazon indultam el, s fokozatosan egyre nedvesedett az út, a murva, az aszfalt – attól függően, éppen milyen vidéken jártam – de egyszer sem volt gond a tapadással.
Még rossz minőségű úton hirtelen fékezéseknél – volt hogy egy róka szalad át előttem egy erdei szerpentinen – sem volt halálfélelmem, pedig sokszor azt hittem, hogy a taknyos felázott felületen hatalmasat fikázom majd. Nem így történt. Ráadásul az is durva számomra, hogy több mint kétezer kilométert megtettem a négy nap alatt a vassal, s az ilyen típusú abroncsok eléggé le szoktak radírozódni ekkora táv után, ez azonban óriási örömömre nem így történt, pedig nem kíméltem.
Talán az a leginkább zavaró tényező, hogy bele kell kényszeríteni a motort a kanyarokba. Ez a mintázat inkább az aszfaltra tervezett, „korszerű” túraendurók gumija. Ám mindent összegezve TKC 70-es jól tapadt minden körülmények között és alig kopott.