A Mercedes népszerű G-osztálya a járműgyártás igencsak értékes korszakából származik, és a Daimler történetének egyik leghosszabb ideje készített modellje. Az 1979-es bemutatása óta az ikonikus G-Wagen hű maradt értékeihez: a francia művész, Julien Boudet egészen extrém alkotásaihoz használt fel két ütött-kopott, „kibelezett” 4x4-es terepjárót.
Az egyedi karakterével, terepképességével, luxus belterével a 4x4-es G-osztály Dubajban is népszerűvé vált. Julien Boudet francia multidiszciplináris – több (tudomány)területet érintő – művész éppen ezért választotta a modellt a legutóbbi installációjához, amelyet a Közel-Kelet vezető nemzetközi művészeti vásárának, az Art Dubainak a kiállításán mutattak be március 1. és 5. között.
Boudet két elgondolkodtató „szobrot alkotott”, az egyik a „Robbanás”, a másik a „Nyomás” címet kapta. Az autókultúra iránti szenvedélye által ihletett művek az ikonikus Mercedes modell előtt tisztelegnek, és megkérdőjelezik, mi a valódi és mi a hamis.
Az egyik szobor – a „Nyomás” nevű – egy elhagyatott G-osztály, a tetején egy óriási AMG kosárlabdával, a „Robbanás” pedig egy másik terepjárót jelenít meg, amelyet telepakoltak normál méretű kosárlabdával. Mindkét Mercedes talált jármű, ez magyarázza meg a borzalmas állapotukat, az alkatrészek és az alkotóelemek hiányát. Nincs például hűtőrács, fényszóró, sárvédő panel, ablak, stb.
„Nagyon örülök, hogy lehetőségem nyílik bemutatni szobraimat Dubajban, egy városban, amely évek óta inspirált – mondta Boudet. – A Mercedes G-osztály a helyi autókultúra ikonikus szimbóluma, és szerettem volna tisztelegni előtte az alkotásaimmal.”