Legfrissebb hírek ÚJ

A Mount Everestet is megmássza: az Audi az elektromos dakaros gépének az utcai verzióján dolgozik

A Mount Everestet is megmássza: az Audi az elektromos dakaros gépének az utcai verzióján dolgozik

A dakarozás meghozta az Audi vezetőinek a kedvét, hogy kőkemény off roadert dobjanak piacra. Mégpedig egy elektromos, összkerekes modellt, amely méltó „rokona” lenne a 2022-ben és 2023-ban a világ leghíresebb terepversenyén szakaszokat nyert RS Q e-tronnak.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Versenyképes elektromos autó
Az Audi RS Q e-tron 2022-ben négy, 2023-ban a prológgal együtt két szakaszt nyert meg a Dakar-ralin

Az Audi a Volkswagen-csoport része, így több platformot megoszt az anyavállalattal és a szintén a „családba” tartozó Porschéval. Például az Audi Q7/Q8 ugyanazokkal az alapokkal rendelkezik, mint a Porsche Cayenne és a VW Touareg. Most azonban egy új off road SUV készülhet, és ez bizony óriási meglepetésnek tűnik.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Adva van
A quattro-hajtás az egyik legjobb és leghíresebb 4x4-es rendszer a világon

Marc Lichte, az Audi főtervezője a brit Autocar Magazinnak két lehetséges, az évtized közepén megjelenő elektromos terepjáró versenytársára utalt. Hozzátette, valódi off roaderről van szó, amely ha szükséges, „megmássza a Mount Everestet”, vagyis nem hagyományos SUV-ról beszélt.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Segítség a VW-től
A Volkswagen Scout rokona lesz a megálmodott Audi off roader

Nézzük csak! A Mercedes-Benz G-osztály elektromos változatát a tervek szerint 2024-ben kezdik gyártani, míg a villanyos Land Rover Defender 2025-ben érkezhet. S cseppet sem mellékes, már most pozitív mindkettő fogadtatása. A japán trió, vagyis a Toyota Land Cruiser, a Nissan Patrol és a Mitsubishi Pajero elektromosításáról egyelőre nincs szó.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Villanykocka
Az elektromos Mercedes G-osztály 2024-ben érkezik

Az egyetlen probléma, hogy az Audinak nincs híres „off road névtáblája”. Természetesen a „Quattro” és az „Allroad” mára jól csengő nevek, de a márka nem tud felmutatni egy vérbeli terepjárót. Éppen ezért elképzelhető, hogy a Volkswagen segítségére lesz szüksége. Merthogy a VW már bejelentette a Scoutot (egy terepjárót és egy pickupot), létravázzal, nagy hasmagassággal.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
2025?
A Land Rover Defenderből is lesz villanyos vátozat

Ennek ellenére egy versenyképes platform kialakítása nagy kihívást jelent. Emlékezzünk csak, a Volkswagen Amarok első generációja sem volt éppen tökéletes, ezért az új generációs platós már a Ford Ranger alapjaira épült – jó választás volt, hiszen a Ford uralja a pickup szegmenst. Emellett az amerikai vállalat nagy lépéseket tesz a 4x4-es és a „masszív” modelljeinek a villamosítása felé. Még a Bronco is elektromos lesz néhány éven belül, így nem ördögtől való ötlet, hogy a Scout szoros rokonságban álljon a Broncóval.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Elektromos pickup
A Cybertruck már kész van, a piacon eőnybe került az amerikai vállalat, a Tesla

Na, de térjünk vissza az Audihoz. A VW Scout a gyakorlatiságra helyezi majd a hangsúlyt, az Audi elektromos off roadere viszont prémium minőségű lesz a dizájn és a luxus felszereltség miatt. Csak összehasonlításul: a Touareg alacsonyabban helyezkedik el, mint a Q7 és Cayenne, annak ellenére, hogy ugyanazokat az alapokat használják. Nincs más lehetőség, ha fel kell venni a versenyt a G-osztállyal és a Defenderrel, amelyek egyébként már messze nem olyan vadak, mint a megjelenésükkor voltak, mindkettő már elment a luxus irányába.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Amerikai fölény
Ne feledkezzünk meg a Rivianról sem: a Volkswagent már lehagyta az elektromos pickup munkagépével és a terepjárójával

Ne feledjük, az Audi korábban megnyerte a Forma E bajnokságot és a DTM-et, s ezt a két technikát alkalmazza a dakaros RS Q e-tronnál, vagyis nem kell újat kitalálni. És az sem véletlen, hogy a vállalatnál korábban már utaltak rá, amolyan sivatagi laboratóriumként tekintenek a 4x4-es Dakar-gépre, s a szakemberek a tapasztalataikat utcai modelleknél kamatoztatják majd.