A KTM főnöke, Stefan Pierer megerősítette, hogy jól haladnak az 500-as platform fejlesztésével, amelyre a Husqvarna és a KTM egyaránt építhet naked és adventure modelleket. Bár volt olyan hír is, hogy a 490-esek gyártásába bevonják a kínai CFMotót partnernek, az üzletember most elmondta, a részben a COVID-19 miatt a munka nagy részét a Bajaj-hoz helyezték ki.
Az osztrákok évek óta a platformstratégia mesterei, egy műszaki alapra egyre több modellt húznak fel, és nem lesz ez másként az 500-assal sem – írja a Totalbike.hui. Tehát a KTM egy 490 Duke-ot és egy 490 Adventure-t épít majd rá (és talán egy sportmotort), míg a Husqvarna használhatja Vitpilen és Svartpilen modellekhez, ráadásul akkor még szóba sem került a már hozzájuk tartozó GasGas.
Az 500-as blokkok folyadékhűtésű, soros kéthengeresek lesznek, a teljesítményükről viszont nincs biztos információ – a nyomatékuk körülbelül 45 Newtonméter lesz, a teljesítmény viszont kérdéses. Egyfelől adja magát, hogy 48 lóerő legyen, ezzel kimaxolva az A2-es kategóriát, viszont a KTM arculatához a nagyobb teljesítmény jobban passzolna, és szükség esetén el tudják látni fojtással.
Az új kéthengereshez új váz is készül, ugyanis a 390-eseké szűk, a 790-eseké pedig feleslegesen nehéz és drága lenne. Várhatóan maradnak a térhálós csőváznál, de egy teljesen új konstrukció lesz.