Áruszállítás környezetkímélő üzemmódban. Igen, ezt kínálja hamarosan a Mercedes. A Daimler eddig is igyekezett úttörőnek számítani az e-teherautók építésében, a Mitsubishi Fuso eCanterre például azonnal lecsapott az UPS csomagszállító, de az idővel összkerékhajtást is kapó eActros egy szinttel még komolyabb lesz.
A Fuso egyetlen töltéssel maximum 100 kilométeres távot képes megtenni, egyértelműen városi szolgálatra tervezték. A Daimler fő márkája, a Mercedes-Benz most viszont rátesz egy lapáttal: az elektromos Actros forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.
Akár 23 tonnás terhelhetőség és 200 kilométeres hatótáv – ez azért nem hangzik rosszul! A két elektromotorral hajtott jármű összteljesítménye 170 lóerő, a csúcsnyomatéka 485 Newtonméter. Ezzel azért neki lehet vágni a munkának.
A 240 kWh-s akkumulátorral ellátott modell „tankolása” a 80 kW-os töltései sebességgel alig három órát vesz igénybe. Ugyanakkor rossz hír a vásárláson gondolkodóknak, hogy a teherautó egyelőre nem eladó.
Még a tesztelési időszak hátra van, a két és háromtengelyes változatokat rosszabb terepviszonyok között is kipróbálja a Merci. A tömeggyártás előreláthatólag 2021-ben indulhat el.
„Kezdetekben a belvárosi árufuvarozásra és szállítási szolgáltatásokra koncentrálunk. Utána merészebb terveink is lehetnek” – nyilatkozta Stefan Buchner, a Mercedes-Benz teherautó részlegének vezetője.
Forrás: Mercedes-Benz