Legfrissebb hírek ÚJ

Kamu hibrid hajtáslánca lett a Ram 1500-nak

Kamu hibrid hajtáslánca lett a Ram 1500-nak

Ez az úgynevezett eTorque rendszer tulajdonképpen hibrid is, meg nem is, hiszen képes annak néhány jó tulajdonságát produkálni, de zéró emissziós üzemmódban nem lehet használni a vasat.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Ram

Érdekes módszerrel próbálkozott Amerikában az FCA, hiszen megpróbálta lejjebb tornászni kedvelt pickupjának az üzemanyag-fogyasztását ugyanakkor tartott tőle, hogy a közönsége nem szereti a hibrid vasakat, ezért egy öszvér megoldással jelentkezett a Ram 1500-asnál, ez lett az eTorque.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Ram

A hajtáslánc lényege annyi, hogy a már meglévő 5,7 literes brutális V8-as 395 lóerős Hemi benzinfaló szörnyeteghez egy csatlakoztattak egy fémdobozban található 48 voltos elektromos egységet, amely további nyomatékot képes hozzáadni az eddigiekhez, emellett kevesebbet szürcsöl vele a vas.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Ram

A hátsó ülések alatt van hozzá egy 0,4 kilowattórás akkumulátor, amelyről táplálják. Azonban arra nem képes a villanycucc értelemszerűen, hogy önmaga meghajtsa a négy kereket, csak kiegészítésként lehet számításba venni. Az hajtásláncot egy nyolcsebességes automata váltó kezeli, a sofőrnek nem kell kapcsolnia semmit, magától aktiválódik az eTorque rendszer.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Ram

Hogy mit nyer rajta, aki ilyet vesz? Nos, azok szerint, akik kipróbálták már, nagy különbség nincs a menetteljesítményben  Még annak ellenére sem, hogy 395-ről 410 lóerőre emelkedik vele az összteljesítmény. Inkább városban hasznos, mert az eddig városi 18, autópályás 14 és kombinált 16 liter/100 kilométeres értékek, a városi 16-ra a kombinált pedig 15-re csökken a használatával – sztrádán nem hatékony.