Ausztria készen áll az új Mercedes G-osztály gyártására. A grazi Magna Steyr üzemben beindulnak a gépek, a német márkánál egyértelműen állítják, a 2018 januárjában bemutatott összkerekes kocka terepjáró, a W464 minden idők legjobb G-modelljeként biztosan meghódítja a világot.
Csaknem negyven esztendeje, 1979-ben kezdték el gyártani a stuttgartiak a Gelandewagen 460-as sorozatát, s most eljött az idő, hogy valami újjal, frissel jelentkezzen a Merci.
„A modellváltozással az új G-osztály a legnagyobb átalakuláson megy keresztül a harminckilenc éves történetében – jelentette ki Gunnar Guthenke, a Mercedes-Benz Off-Road termékcsoportjának vezetője. – Az új jármű fejlesztésének a célja az volt, hogy még tovább javítsa az eddig is kimagasló terepjáró képességeket.”
A W464 jelenleg kétféle változatban rendelhető, az egyik a G 500, a másik a G 63 AMG. A G 65 viszont már biztosan nem lesz, mert a V12-es twinturbós motor nem felel meg az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak.
A G 500-ban 4 literes, 422 lóerős, 610 Newtonméter csúcsnyomatékú aggregát dolgozik, kilencgangos 9G-Tronic automata sebességváltóval van ellátva. A G 63 AMG viszont már 585 LE-s, a topnyomatéka 850 Nm.
A Magna Steyr gyárban eddig több mint háromszázezer G-osztály készült, 2012-től minden évben értékesítési rekordot ért el.