Legfrissebb hírek ÚJ

Extra modellekkel ünnepli a Forma–1-es visszatérést az Alfa Romeo

Extra modellekkel ünnepli a Forma–1-es visszatérést az Alfa Romeo

A legendás olasz márka 1985 után indul újra saját csapattal a száguldó cirkuszban, ennek örömére a Giulia Quadrofoglióból és a Stelvio Quadrofiglióból is különleges kiadást készített.

Az Alfa Romeo a második világháború utáni két esztendőben uralta a Forma–1-et, s ugyan konstruktőri világbajnoki címet nem sikerült szereznie, a két legendás pilóta: az olasz Giuseppe Farina 1950-ben, az argentin Manuel Fangio pedig 1951-ben felért a csúcsra.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: Alfa Romeo

Aztán kiszállt a cég 1952-ben és a hatvanas-hetvenes években csak motorszállító volt. Majd 1979-ben újra önálló istállóval próbálkozott, de az eredmények nem jöttek, ezért 1985-ben újra elbúcsúzott. Aztán 2018-ban a Sauberbe már beszálltak az olaszok, idén pedig átvették a hatalmat az istállóban.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: Alfa Romeo

Ebben a szezonban a Ferraritól érkező finn Kimi Räikkönennel és a két csapat tesztpilótájából előléptetett Antonio Giovinazzival szállnak harcba a futamokon. Velük mutatták be a két különleges kiadást a Stelvióból és a Giuliából, méltóképpen megemlékezve a visszatérésről.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: Alfa Romeo

A módosításokat a csapat színeivel megoldott speciális fényezés mellett, a szénszálas elemek, mint tető, lökhárító és hűtőrács, az alufelnik és a kerámiafékek és az Akrapovic-kipufogó jelentik a külsőben. Az utastérben, alcantara kárpitozás van, Sparco-sportülések, Mopar-váltó, valamint az F1-es csapat logója.

Műszaki módosítás is van, mint az adaptív menetvezérlés, a Harman Kardon audioszett, 8,8 hüvelykes Alfa Connenct érintőképernyős infotainment. A 2,9 literes V6-os motor pedig a gyártó szerint további lóerőket kapott, de az nem árulják el, hogy mennyit.