Főként az elektronika és a biztonságtechnika fejlődött a japánok kompakt crossoverében, amely az utóbbi időben el volt hanyagolva a nagytesók, valamint a CX-30-as mellett.
A japán gyártó legkisebb terepes gépe, most nem szokásos kozmetikai csomagot kapott, bár a külsejét tekintve is vannak apróbb változtatások. A hűtőrács elemei például kissé megváltoztak, apró párkányokat kaptak, hogy jobban kiemeljék a karaktert, ezen kívül a hátsó lámpatestet is áttervezték.
Az utastérben is volt némi átalakítás, hiszen az ajtók, valamint az üvegfelületek is „vastagabbak” lettek. Erre azért volt szükség, mert a Mazda CX-3-ra sokan panaszkodtak a zajossága miatt. Így aztán jobb lett a szigetelés, ezáltal csendesebbnek tűnik belülről a verda.
A kényelem fokozására is fektettek hangsúlyt a készítők. Az első ülések szélesebbek, s ha ez még nem lenne elég, az ülőfelületek új habpárnákat kaptak. Elöl új könyöktámasz van, de hátul is található egy pohártartós középkonzol, így már négyen is nagyon úriasan utazhatnak.
A motorháztető alatt továbbra is a megszokott 2 literes, négyhengeres motor van, de kapott két egész plusz lóerőt – hűha! Ennél fontosabb, hogy a módosítással takarékosabb is, vagyis kevesebb üzemanyagot fogyaszt az erőforrás. Bár ezt számok egyelőre nem támasztják alá.
Ráadásul a G-Vectoring Controll menetsegítő rendszert is tovább okosították, a lényege, hogy a kanyarokban picit visszaveszi a nyomatékot és jobb a kormányozottság. A kormányművet és a felfüggesztést is megpiszkálták, hogy jobb legyen a stabilitás. Elérhető már az Apple CarPlay, Valamint az Android Auto is, így az okostelefonok szikronizálása a központi egységgel is egyszerű. A biztonságtechnikai csomag pedig fullos lett.