Az osztrákok komolyan rágyúrtak a vasra, s minden téren fejlesztették, hogy még a hardcore rajongók se találjanak majd kivetnivalót a 2019-es modellévjáratban. A motor, a futómű és az elektronika is sokkal jobb lett, mint eddig volt.
A szakértők szerint a KTM 790 Adventure R egyik legnagyobb erénye, hogy jóval kecsesebb keskenyebb, mint az ellenfelei. Ez abból is fakad, hogy méretileg kisebb a blokkja és nem kel horribilis mérető üzemanyagtankot sem fölé pakolni. Ugyanakkor azt lemérték, hogy így is meglehetősen komoly hatótávolsággal bír, ugyanis üzembiztosan 350 kilométert lehet megtenni vele egyhuzamban, anélkül, hogy kutat kelljen keresni.
Természetesen nem veszi fel a versenyt a bratyókkal, azaz a KTM 1090 és 1290-es túraenduróival abban a tekintetben, ha valaki hosszú off roados vagy overland túrát akar megtenni, azok ugyanis jóval kényelmesebbek nála. Ezzel azonban rövidebb távokon a jobb manőverezhetőség miatt élvezetesebb a csapatás. Így akin nem akar a világvégére menni két keréken, annak ideális választásnak tűnik. Alacsonyan van az ülésmagasság és a súlypont is, így a sarazás esetén sem kell hatalmas fikázástól tartani.
Akik kipróbálták már kifejezetten dicsérik a futóművét, amellyel komoly terepen is gond nélkül lehet lavírozni. Valamint az elektronika, amelytől minden off roados berzenkedik, kategória első minősítést kapott a legnagyobb szaklapoktól. Nincsen túlbonyolítva, valóban segítséget jelent a nehéz helyzetben, és még csak nem is kényes a vízre. A bemutató az év végén lesz addig a pontos műszaki részleteket nem árulják el, de az már biztató, hogy a kiválasztottak, akik kipróbálták nagyon dicsérték.