Az olasz gyártó már korábban nagyot dobott az X-Cape-pel, most azonban jött egy hardcore verzió is, amely igazi csemege lehet a műkedvelők körében.
Moto Morini X-Cape ADV-R megtartotta a 649 köbcentiméteres párhuzamos ikermotort, de ezt már egy SC Project Racing kipufogórendszer segíti, amely néhány lóerővel növeli a meglévő 60-at. A védelem érdekében az egységet egy acélcsöves bukókeret öleli. A standard fekete mellett ezüst változatban is elérhető.
A további extrák közé tartozik a teljes alumíniumból készült olajteknővédő, valamint a kézprotektor és egy alumínium hűtővédő, amely segít megóvni a motort a murvás utakon. Hátul egy Öhlins lengéscsillapító távoli előfeszítés-szabályozóval csillapít, míg az eredeti 50 mm-es villacsövek változatlanok maradnak.
Az ADV-R-t arany keréktárcsák díszítik, elöl 19 colos, hátul 17 colos kerekek biztosítják a terepjáró képességeket, az eredeti Pirelli Scorpion Rally STR-ek helyett Metzeler Karoo 3 abroncsokat húztak fel. Az alapmodell ülésmagasságát 845 milliméterre emelték az off roadozás miatt, ami az alacsonyabb motorosok számára problémát jelenthet.
Amennyiben a gyártásba kerül, a Moto Morini Cape-X ADV-R nagyjából 3,7 millió forintért kerül forgalomba, ami jóval kevesebb, mint mondjuk egy Yamaha Ténéré 700-as World Raid, amelyért 5,6 milliót kérnek el.