A kezdő off roados motorosok örülhetnek, hiszen KLX 110-es direkt nekik találták ki. Ezen a gépen el lehet sajátítani az alapokat élvezetes csapatások közben.
A Kawasaki vezérkara úgy döntött érdemes lefelé indulni a terepes motorpaletta bővítésében. Kellett egy belépőszintű vas, mert a kezdők és fiatalok körében egyre nagyobb az érdeklődés a szakág iránt. Ez pedig a piacon is nyilvánvalóan megmutatkozik. A KLX 110-es berúgókart, és önindítóval is kapott, a félautomata váltó is segíti a tanulást. A gázkaron is limitet lehet állítani, nehogy túlhúzzák a bajuszt a fiatalok.
A KX 65 és a KX 85 is megújult. Érdekesség, hogy az utóbbiból szintén a fiatalokra gondolva, kis- és nagy kerekű verzió is van. Ezeknél leginkább fazonírozás volt, hogy az új idommal jobban hajazzaon a nagytesókra, valamint a folyadékhűtéses blokk még kevésbé hevüljön, így a levegőt jobban oda áramoltatják.
Ha már szóba kerültek, a nagyobb vasak sem maradtak érintetlenül, a blokkjaik teljesítményleadásán javítottak. A KX 250 X kapott önindítót és oldalsztendert emellett a futóművet még off roadosabbra hangolták. A KX 450X esetében a vázat is átalakították a masszívitás jegyében, a lengőkart pedig hardcore terepre hangolták.