A CRF190L egy könnyűsúlyú terepmotor lesz, amelyet elsősorban a kezdőknek és a nem csúcsteljesítményre vágyóknak szán a japán gyártó.
Az egyelőre kérdéses, hogy Európában is kapható lesz-e a vas vagy csak Kínában és Indiában forgalmazzák – inkább az utóbbira van nagyobb esély. Ha azonban mifelénk is mutatkozik igény rá, akkor évek múlva akár itt is elterjedhet a Honda CRF190L.
Forrás: Honda
A műszaki alapok a Honda XR190L enduróból származnak. Ugyanaz a 184 köbcentis egyhengeres léghűtéses blokk hajtja a gépet, amelynek a csúcsteljesítménye 16 lóerő. Ez is jelzi, hogy elsősorban megfizethető off roadozásra is alkalmas motort akar a Honda.
Forrás: Honda
Ez utóbbi elvárást nem segíti, hogy a futóművet nem lehet állítani. Azonban a gyári megoldás sem rossz, ebben azért lehet bízni. A tengelytáv 1387 milliméter, a vas súlya pedig 145 kilogramm. Azt is lehet már tudni, hogy túradobozokat is adnak majd a vashoz.