A Milánói Motoshow-n mutatja meg az olasz márka a Scramblerjéből alakított Desert X-et, amely már a nevéből adódóan is a homoktengerre szánt ralis, off roados gép lett.
Forrás: EICMA
A Vasat egyértelműen az 1990-es évek elején a Párizs-Dakaron szereplő Cagiva Elefant ihlette, amelyet annak idején egy léghűtéses V-Twin Ducati-erőforrás hajtott. Olyannyira hatékonyan, hogy a legendás Edi Orioli 1990-ben és 1994-ben meg is nyerte a nyergében a sivatagi show-t.
Forrás: EICMA
A Ducati Desert X tulajdonképpen a Scrambler 1100-as terepes átalakítása. Így ebben is egy 1,1 literes, léghűtéses, kéthengeres blokk dolgozik. Méghozzá meglehetősen hatékonyan, hiszen 85 lóerőt képes kipréselni magából 7500-as fordulatszámnál.
Forrás: EICMA
Ráadásul eleve úgy alakították ki a felépítményt, hogy viszonylag hosszú távon is kényelmes legyen. Illetve a gigászi csapatás érdekében egy második üzemanyagtankot is elrejtettek a vason, hogy legyen kakaó bőségesen. A kartervédő és kézprotektor és a magasított szélvédő sem maradhatott le.
Forrás: EICMA
Természetesen a futóművet is úgy alakították, hogy terepen, a sivatagban is helytálljon. Elöl 21 hüvelykes, hátul 18-as kerekek vannak, amelyekre bütykös terepgumikat húztak. A felfüggesztés is profi, előre egy masszív villát szereltek be, hátul pedig egy banán lengőkar dolgozik, mindkettő jó hosszú rugóúttal. Dögös lett!