Legfrissebb hírek ÚJ

A jövő Lamborghinije hibrid lesz, de marad a V10 és a V12

A jövő Lamborghinije hibrid lesz, de marad a V10 és a V12

A Lamborghini neve egybeforrt a brutális teljesítménnyel, az élménygazdag vezetéssel és a luxussal. Az olasz márka műszaki igazgatója, Maurizio Reggiani azt mondta, a vállalat ellenáll mindenfajta nyomásnak, amely a hengerek számának a csökkentésére irányulnak. Viszont a hibridtechnológia nem vörös posztó a taljánoknál.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Aszfaltpusztító
A Lamborghini továbbra is a csúcsteljesítményre helyezi a hangsúlyt

Minden autónak egyfajta küldetése van és ez alapján kell kiválasztania a megfelelő motort – nyilatkozta Reggiani. – Az Urus szabadidő-autó esetében a döntés a turbós aggregát volt, de továbbra is a Supersportok fejlesztése a cél. A jövőben figyelembe kell vennünk az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, de meggyőződésem, hogy a megfelelő hibridrendszerrel párosulva, a motorjaink jelentik az abszolút jó megoldást.”

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Fejlődés
Hibridrendszerrel támogatják meg a jelenlegi motorokat, sőt idővel jöhet az elektromos Lambo

Az összkerekes Huracán utóda 2022-ben debütál és jó eséllyel plug-in hibrid lesz. A műszaki igazgató a hamarosan érkező új Aventadorra is utalt.
„Muszáj megújítani az ikont anélkül, hogy elveszítenénk a jelenlegi jellemzőket – szögezte le Reggiani. – Marad a szénszálas test, a V12-es szívómotor és több más alkatrész. Ugyanakkor, ha előretekintünk és a hibridmotor mellett tesszük le a voksunkat, akkor nagy kérdés, miképpen tudjuk majd a megfelelő szinten tartani a gép súlyát.”

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Nem hízhat
A nagy kérdés: hogyan tudják megoldani az esetleges súlynövekedés problémáját?

Merthogy a villamosítással kapcsolatos probléma a súlynövekedés. Az autógyártó jelenleg a Terzo Millennio koncepció projektjén dolgozik – a Massachusetts Institute of Technology (MIT) szakembereinek a segítségével. Mindenesetre az elektromos hajtáslánc simán belekerülhet az Aventadorba, de a teljesítménymutató nem csökkenhet.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Ajánlólevél
A luxusbelső és a minden igényt kielégítő sportos menetteljesítmény biztosan marad

Ám egyelőre az Aventador V12-es, a Huracán pedig V10-es aggregáttal érkezik.
A reakció, amely egy 10 hengeres motorhoz köthető, felejthetetlen és megismételhetetlen. Ez az, amit az ügyfeleink szeretnek – tette hozzá a szakember. – Éppen ezért adódik a kérdés: miért kell valami mást tennünk? Ha az eddig használt technológia bevált és népszerű is, akkor miért butítsuk le a modelleket V8-ra vagy V6-ra? A Lamborghini a Supersport autók csúcsa, nincs szükség a változtatásra.”

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Bevált
A Lambo-tulajdonosok odavannak a V10-es és a V12-es motorokért. Akkor, minek változtassanak?