A koronavírus-járvány óta otthon maradt embereknek a home office mellett több idejük van a fantáziálásra. Az elmúlt időszakban jó néhány furcsa kinézetű összkerekes jármű született a számítógép segítségével, ezekből mutatunk be ütős változatokat. Ki tudja, egy-kettő akár meg is valósulhat...
A Lamborghini luxus szabadidő-autója, az Urus rendkívül népszerű világszerte, s a több mint 300 kilométer/órás végsebességre képes modellből most terepesebb változat is készült – persze, csak a szárnyaló képzeletnek köszönhetően. Shashank Das digitális művésznek hála, komolyabb hasmagasság-emelést kapott az Urus, az egyedi kerekeire terepabroncsok kerültek, sőt még a hátuljára is jutott egy. Olyan off road kiegészítőket kapott, mint a LED-es lámpasor, a megerősített küszöb, a csörlő és a tetődoboz.
Maradjunk a luxusáruknál. Itt van például a Porsche „Traykan”, amely Adel Bouras kreálmánya. A német vállalat eddig nem gyártott pickupot, de ki tudja, most talán megjön a kedv hozzá. Az alapját a Taycan sportautó adta, csak éppen megtoldották platóval. Terepgumik feszülnek a felnijein, a kerékívek vaskosabbak lettek, a hasmagasság-emelés itt sem maradhatott el, ahogy az oldalküszöbök szintén grandiózusabbak. A plató nem túl nagy, a hátsó lámpák keskenyebbek, az első lökhárítón két ködlámpa is helyet kapott és a hűtőrácson, valamint a légbeömlőkön is változtatásokat hajtott végre a tervező.
A Mercedes G 63 AMG sem kerülhette el a sorsát. A luxusterepes komoly plasztikai műtéten esett át, úgy is mondhatjuk, hogy alaposan megalázták a modellt. Mert már korántsem régi önmaga. Először is, a 4x4-es gépből 6x6-os lett – ez még nem lenne nagy baj, de szinte teljesen lecsupaszította Jazid Oozeear, például a hátulja teljesen eltűnt. Feltűnő jelenség maradt belőle, de most már inkább egy jövőben játszódó filmben vagy egy dragversenyen tudnánk elképzelni, mintsem a közutakon.
X-Tomi sem tétlenkedett, őt az új Land Rover Defender ihlette meg. Kétajtós pickup lett a terepjáróból, minőségi megoldásokkal. A pótkerék például a platón, a kabin hátulján kapott helyet, s a hóban csapat a gép, bizonyítandó, a terepképességeit nem érte csorba. Sőt, egy kicsit vaskosabbnak tűnik, mint a hétköznapi pickupok, valószínűleg az aszfaltút melletti munkákra is befogható lenne a „Védő”.
Van, akinek nem nyerte el a tetszését a BMW X7, így „épített” magának egy olyan autót belőle, ami már megdobogtatja a szívét. Rain Prisk pickuppá alakította a full extrás családi szabadidő-autót. Vaskosabb lett a vas, strapabíróbbnak tűnik az eredeti kiadásnál, ugyanakkor azt illik hozzátenni, hogy nem hardcore modellről van szó. A bajorok ugyan hallani sem akarnak arról, hogy platóst építsenek, anno a Mercedes X-osztályt is savazták rendesen, de elnézve a fotókat, talán lenne piaca egy hasonló járműnek.