Az új Toyota Land Cruiserhez új motor dukál. A 2007-től piacon lévő J200-asban V8-as aggregát (is) dolgozik, de a készülőben lévő összkerekes J300-asban már csak és kizárólag hathengeres dízel, valamint benzines technika tombol majd Európában, ezekhez kapcsolódik a hibridrendszer.
A világ egyik legjobb terepjárójának is igazodnia kell a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási szabályokhoz. A J300-as várható megjelenési ideje 2021, s az öreg kontinensen egészen biztosan elkerülhetetlen lesz a V6-ra áttérés. Ezt eddig japán hírforrások erősítették meg, de most már az ausztrálok is erről írnak.
Ahogy a hibrid technológiára is komoly szükség van. A nagyobb hatékonyság és a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében – ez a globális trend. Persze, hivatalos információ még nem jelent meg az LC és a 3UR-FE motor jövőjéről, de azért, ahogy mifelénk mondják, nem zörög.
A Toyota nem mellékesen egyébként azt tervezi, hogy 2025-ig minden modelljéhez kínál villanyosított opciót, beleértve a Land Cruisert és a Pradót is.
A nagy kérdés még az: a V6 hibrid veszélyezteti a terepjáró vontatási kapacitását? A szakemberek álláspontja egyértelmű, nem gyengülnek az LC képességei csak azért, mert környezetkímélőbb motort pakolnak bele.
Pletykák szerint a japánok 3,5 literes, duplaturbós aggregátjához kapcsolódhat a hibridhajtás – ugyanaz a technika, amely a Lexus LS 500h-ban is jól muzsikál.