A Toyota FJ Cruisert lehet kedvelni vagy utálni, de mindenkinek van véleménye róla. A fura kinézetű összkerekes terepjáró a világ olyan helyein hódít, mint például Chile, Dél-Afrika, a Közel-Kelet és a Fülöp-szigetek. Utóbbi országban figyelemre méltó tuning beavatkozáson esett át – nem biztos, hogy az előnyére változott, de a helyieknek tetszik, és igazából ez a lényeg.
A Toyota FJ Cruisert abban az időben (2006-ban) alkották meg, amikor a márka által gyártott Camryt a Föld legunalmasabb autójai közé sorolták. Így tehát a japánok valami nagyot akartak dobni, valami feltűnőt, s ebből lett a mára legendássá váló terepjáró. A rendkívüli megbízhatóságot az FJ40-es Land Cruiser furcsa kinézetével ötvözték, ezt az egész katyvaszt modernizálták, s megszületett az FJ Cruiser.
A Manilában található Atoy Customs 4x4 vette most kezelésbe a modellt. Az FJ Cruisert tuningolók inkább arra törekednek, hogy a jármű még jobb off road képességekkel bírjon és a szafarik legyőzhetetlen vasa legyen. Ezzel ellentétben az ázsiai cég inkább lebutította a modellt, amolyan diszkóterepjárót csinált belőle.
Először is 40 milliméterrel csökkent a hasmagasság az új lengéscsillapítónak, a rugóknak „köszönhetően”. Újak a fékek, a kerekek és a gumiabroncsok is. Sajnos, a motorháztető alatt is babráltak a szakik: a 4 literes, V6-os aggregát környezetkímélőbb lett, ennek eredménye a 238 lóerő és a 343 newtonméteres csúcsnyomaték.
A végső változtatások közé tartoznak a szénszálas kiegészítők, így például a módosított sárvédő, de lekerült a Toyotáról a pótkerék, új a kormánykerék és a hátsó üléseken is alakítottak.