Felejthetetlen koncepciómodellt villantott a Škoda a genfi autószalonon. Az összkerekes Vision X lime-zöld festése kifejezetten feltűnő kategória – nagy kérdés, hogy mire megvalósul, mi marad meg belőle. Mindenesetre megállapítható: a Volkswagen-csoport korábban lesajnált tagja egyre dögösebb formációkkal rukkol elő.
A Vision X ugyanarra a platformra épült, mint a Rapid Compact. A 2,645 méteres tengelytávja eltér az MQB-alapú VW T-Roctól és a Seat Aronától – röviden megfogalmazva, praktikus, családi modellt villantottak a csehek.
Ám a lényeg nem a külsőben keresendő. Az X különösen innovatív hajtásrendszert kapott. A sűrített földgáz (CNG) üzemű négyhengeres, turbós motort kapcsolták össze az elektromos hajtással, ennek a kompozíciónak az eredménye pedig a rendkívül kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási érték.
Az 1,5 literes TSI G-Tec, sűrített földgáz üzemre hangolt technika 130 lóerős, a csúcsnyomatéka 250 Newtonméter. A hátsó üléspad alatt találtak helyet az egyik CNG tartálynak, a másikat a hátsó tengely mögé pakolták. A motor az első, a villanyos aggregát a hátsó tengelyt hajtja.
Érdekesség, hogy a 48 voltos lítiumionos akkumulátorral összekapcsolt „e-szív” két kilométer erejéig környezetkímélő módon képes elgurítani a gépet. A fékezésnél és a haladásnál a mozgási energia elektromos energiává alakul át: a kocsi 9,3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, a toptempója 200 km/ó.
Forrás: youtube