Egy kicsit visszaveszi a tempót a brit márka és alulpozícionálja népszerű túramotorját, hogy ne csak csúcsjogsival rendelkezők élvezhessék a hasítást.
A Triumph Tiger 900 alapváltozatából jön idén a Tiger 850 Sport. A technikai érdekessége, hogy az erőforráson mechanikailag nem változtatnak semmit, viszont a vezérlését átalakítják. A 888 köbcentiből így gyengébb teljesítmény nyerhető ki, de éppen ez volt a cél.
Hiszen a paraméterek visszaszorításával a teljesítmény 94-ről 84 lóerőre csökken, a maximális nyomaték pedig 87-ről 81 newtonméterre. Mindennek köszönhetően már az A2-es kategóriába becsusszan a Tiger 850-es, így nemcsak a korlátlan jogosítvánnyal rendelkezők pattanhatnak fel rá.
A futómű és a váz sem változik, ez pedig csúcsminőséget jelent, hiszen az alkatrészeket a Marzocchi és a Brembo szállítja. Természetesen ABS-is van a csomagban, meglehetősen jól felszerelték elektronikával a vasat.
Egy ötcolos TFT kijelzőn lehet vezérelni mindent, még telefontöltő is van, hogy ne útközben merüljön le a fejegységgel összehangolt készülék. Elég modern a vas, jó ötletnek tűnik, hogy összehozták.