Frissíti a Suzuki a „mi autónkat”. Az Esztergomban gyártott, összkerékhajtással is kapható Vitara esik át szépészeti beavatkozáson, a 2015 óta piacon lévő negyedik generációs modellt álcázva ugyan, de Észak-Európában tesztelik.
A prototípus valószínűleg ugyanaz, mint amit fél esztendővel ezelőtt is lekaptak – most Skandináviában, a BMW és a Mercedes „gyakorlóhelyén” nyüstölik az ötajtós crossovert. Riválisa lesz bőven, hiszen megjelent a teljesen új Dacia Duster, a PSA-konszern pedig azzal, hogy megvette az Opelt, még nagyobb részesedést szeretne a szabadidő-autó szegmensben.
A Suzuki egyike azon nagy japán gyártóknak, amelyek hamar megértették, az SUV-k és a crossoverek népszerűsége folyamatosan nő és érdemes pénzt áldozni a fejlesztésekre. Gondoljunk csak az SX4 S-Crossra, az Ignisre vagy éppen a Vitarára.
A hóban tesztelő, 2019-ben megjelenő jármű új lökhárítókat, hűtőrácsot és ködlámpákat kap. Az is kivehető a tesztelésről készült fotókból, hogy elhelyeztek a kocsi elején egy érzékelőt, amely valószínűleg a vészfékező funkcióval, esetleg az adaptív sebességtartó automatikával lehet összefüggésben.
Ugyan szinte az egész hátulja „fedve” van, de azért nem lehet ilyen teljes körű módosításra számítani. Minden bizonnyal a hátsó lámpatestet és a lökhárító egy részét szabják át.
A motortérben sem lehet számítani eget verő munkálatokra: igaz, beletehetik az 1 literes aggregátot, így versenyre kelhet a Ford EcoSporttal. A beltér viszont biztosan nem marad érintetlen, kényelmesebb ülésekkel lesz felszerelve a Suzuki.