A Shell, a Mol, az OMV és a Lukoil a legnagyobb szereplői a piacnak, amelyeknél láthatóan elindult a hálózat működtetésének csökkentése. Elsőként a Shellről lehetett hallani, hogy jó néhány kútja bezárt, mert a koronavírus-járvány hatására az egész országban lecsökkent az üzemanyag-fogyasztás.
Hiába a rekordalacsony üzemanyagárak, a forgalom annyira visszaesett, hogy a vállalatok megkezdték a kúthálózat működésének optimalizálását – írja a hvg.hu. A Shell 189 magyarországi állomása közül 15 zárt be. Ezek olyan településeken, térségekben találhatóak, ahol több Shell-kút is van. Hogy hol van a legközelebbi töltőállomás, azt minden bezárt egységnél jól láthatóan jelzik. Ezeket a kutakat a holtankoljak.hu is összeszedte, igaz, ott csak tizenhármat említenek.
Azt is közölte a Shell, hogy a töltőállomás-hálózatuk körülbelül 60 százalékában csökkentett nyitvatartási idő van érvényben, amit feltüntetnek weboldalukon és az applikációjukban. Azt is elárulták, hogy az egyes kutak bezárásáról a magyarországi székhelyen döntenek, tehát nem a konkrét kutat üzemeltető szerződéses partner határoz.
Hasonló a helyzet a legnagyobb magyar szereplőnél, a Mol-nál is. A töltőállomások üzemeltetése központi kérdés, amelyről minden országban a helyi kiskereskedelmi vezető dönt. A Mol esetében csoportszinten 30-40 százalékkal csökkent az üzemanyag-értékesítés az elmúlt időszakban. A cégnek összesen 1856 töltőállomása van, Magyarországon ezek közül 468 üzemel. A kutak 25 százalékánál rövidítették a nyitvatartási időt, és jelezték, hogy a jövőben ezt a forgalomhoz igazítják majd.
Azt is közölte a Mol, hogy május végétől 28 töltőállomást zár be ideiglenesen, olyanokat, amelyek közelében található másik Mol töltőállomás. Továbbá 181 kútnak a nyitvatartási idejét változtatják meg.