Legfrissebb hírek ÚJ

Bitang jó lett a KTM 690 Enduro R

Bitang jó lett a KTM 690 Enduro R

Az osztrákok is tartogattak a Milánói Motorshow-ra (EICMA) egy terepmotort, amelyet már nagyon várt a közönség. Úgy tűnik, megérte kitartani, hiszen elég jól sikerült a cucc.

S, hogy miért ez az izgatottság? Nos azért, mert az elmúlt esztendőkben a nagy méretű egyhengeres endurók fokozatosan eltűntek a süllyesztőkben. A KTM azonban a leányvállalata által gyártott Husqvarna 701 Enduro sikerén felbuzdulva visszahozta a saját 690 Enduro R-jét.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: KTM

Műszakilag nagyon rágyúrtak a vasra, érdemes szemezgetni a csemegékből. Kezdjük azzal, hogy a 690 Enduro megkapta a 690 Duke-ból és a Husqvarnákból már ismert Euro4-es minősítésű új fejlesztésű LC4-es blokkot. Ez konkrétan 74 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes és ugyanannyi newtonméternyi nyomatékot tud kipréselni magából, ha csúcsra járatják.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: KTM

Természetesen a futóműt is áthangszerelték, bekerült egy 500 EXC-F WP Xplor 48 villa amelynek már 300 milliméter a rugóútja, míg a régi Enduro 690 R esetében ez csupán 250 mm volt. A vázat is átépítették ennek köszönhetően az ülés is kényelmesebb az üzemanyagtank pedig 12 literes.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: KTM

Ezen kívül az elektronika is ütősebb lett a KTM 690 Enduro R-nek van le- és felfelé is működő gyorsváltója, valamint állítható blokkolásgátló és kipörgésgátló is, amelyhez jár offroad üzemmód is. Előbbinek az a működési elve, hogy hagyja szabadon blokkolni a hátsó kereket.