Legfrissebb hírek ÚJ

350 lóerős a Ford Ranger VelociRaptor pickup

350 lóerős a Ford Ranger VelociRaptor pickup

Nem szabad összekeverni az F-150-re épülő VelociRaptor V8-cal és a VelociRaptor 6x6-tal, de az összkerekes Ranger alapú VelociRaptor is ütős pickup. Akár 350 lóerős csúcsteljesítmény is kisajtolható a Hennessey Performance Engineering szakemberei által épített izomplatósból.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Nagytesó
A Hennessey Performance Engineering 6x6-os VelociRaptora talán a leghíresebb, a hatkerekű szörnyeteg a Ford F-150 pickupra épült
Forrás: Hennessey Performance Engineering

Az ára úgy 67 ezer dollár, azaz 22,7 millió forint, de ha valaki úgy dönt, a saját tulajdonában lévő, gyári Rangerét akarja átalakíttatni, annak 20 ezer dollárt, tehát 6,75 millió forintot kell leperkálnia.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Egyedi kiadás
Forintban számolva, 22,7 millió az ára
Forrás: Hennessey Performance Engineering

Még 2019-ben, a koronavírus-járvány előtt kezdték el összerakni a brutális vasakat, összesen 500 darab Ranger VelociRaptor készül, s mindegyikre három év/36 ezer mérföld garanciát vállal az amerikai tuningcég. A szörnyeteget a HPE texasi főhadiszállásáról, illetve néhány hivatalos amerikai Ford kereskedőtől lehet megrendelni.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Limitált széria
Mindössze félezer darab épül belőle, úgyhogy jó lesz igyekeznie annak, aki szeretne a speciális amerikai változatból
Forrás: Hennessey Performance Engineering

A Ford Focus RS 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbós motorja dolgozik a pickup elejében. Újraprogramozták az aggregát vezérlését és a levegőáramlást is módosították. A rozsdamentes acél kipufogórendszere is vadonatúj, a motor topnyomatéka eléri az 520 Newtonmétert.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Veszett pickup
350 lóerő, 520 newtonméteres topnyomaték
Forrás: Hennessey Performance Engineering

Az új futóműkészletnek hála, emelkedett a hasmagassága a platósnak, 285/70 R17 méretű BFGoodrich terepabroncsok kerültek a felnikre. A jármű tetején LED-es kiegészítő lámpasor található, de a lökhárítóba is beépítettek plusz világítást.

A gyári Ranger álló helyzetből 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, míg a VelociRaptornak elég a művelethez 6,1 szekundum.
„Izgatottak vagyunk, hogy megkapta a Ford Ranger a VelociRaptor frissítést – nyilatkozta még korábban John Hennessey, a cég vezérigazgatója. – Az elmúlt esztendőkben elképesztő kereslet bizonyult a Raptor pickupok iránt. Örömünkre szolgál, hogy újabb saját építésű modellel bővül a palettánk.

 

Forrás: youtube