Nem szabad összekeverni az F-150-re épülő VelociRaptor V8-cal és a VelociRaptor 6x6-tal, de az összkerekes Ranger alapú VelociRaptor is ütős pickup. Akár 350 lóerős csúcsteljesítmény is kisajtolható a Hennessey Performance Engineering szakemberei által épített izomplatósból.
Forrás: Hennessey Performance Engineering
Az ára úgy 67 ezer dollár, azaz 22,7 millió forint, de ha valaki úgy dönt, a saját tulajdonában lévő, gyári Rangerét akarja átalakíttatni, annak 20 ezer dollárt, tehát 6,75 millió forintot kell leperkálnia.
Forrás: Hennessey Performance Engineering
Még 2019-ben, a koronavírus-járvány előtt kezdték el összerakni a brutális vasakat, összesen 500 darab Ranger VelociRaptor készül, s mindegyikre három év/36 ezer mérföld garanciát vállal az amerikai tuningcég. A szörnyeteget a HPE texasi főhadiszállásáról, illetve néhány hivatalos amerikai Ford kereskedőtől lehet megrendelni.
Forrás: Hennessey Performance Engineering
A Ford Focus RS 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbós motorja dolgozik a pickup elejében. Újraprogramozták az aggregát vezérlését és a levegőáramlást is módosították. A rozsdamentes acél kipufogórendszere is vadonatúj, a motor topnyomatéka eléri az 520 Newtonmétert.
Forrás: Hennessey Performance Engineering
Az új futóműkészletnek hála, emelkedett a hasmagassága a platósnak, 285/70 R17 méretű BFGoodrich terepabroncsok kerültek a felnikre. A jármű tetején LED-es kiegészítő lámpasor található, de a lökhárítóba is beépítettek plusz világítást.
A gyári Ranger álló helyzetből 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, míg a VelociRaptornak elég a művelethez 6,1 szekundum.
„Izgatottak vagyunk, hogy megkapta a Ford Ranger a VelociRaptor frissítést – nyilatkozta még korábban John Hennessey, a cég vezérigazgatója. – Az elmúlt esztendőkben elképesztő kereslet bizonyult a Raptor pickupok iránt. Örömünkre szolgál, hogy újabb saját építésű modellel bővül a palettánk.”
Forrás: youtube