Legfrissebb hírek ÚJ

Triumph Tiger 800 XC: igazi vadmacska

 Triumph Tiger 800 XC: igazi vadmacska

Harapós Tigris a háromoroszlánosok hazájából! A britek (angolok) túraendurója, a Triumph Tiger 800 XC a nevéhez méltóan agresszív, a legkisebb gázadásra ugrik és harap. A vadmacskát nem titkoltan azzal a céllal kergették be a GS-piacra, hogy a gyártó számára kitépjen egy darabot belőle.

Talán még sokan emlékeznek rá, hogy a Triumph évtizedekkel ezelőtt a TR6C Trophyval olyan járgányt alkotott, amely „öszvérként” is megállta a helyét, vagyis az aszfalton és a murvás terepen is használható volt. A 2010-től gyártott Triumph Tiger 800 „terepes változata”, a 2011-ben megjelent XC is ezt a vonalat próbálja erősíteni.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
TR6C
Az előd: jó volt aszfalton, de ha elhagyta a műutat, akkor sem jött zavarba

Egyszerűen kívánja a sebességet

A sima 800-nak 810-830 milliméter az ülésmagassága, az XC-nek 845-865 mm. Az utóbbinak vaskosabb a teleszkópja, megnövelt a rugóútja, 19 helyett 21 colos (küllős) az első kereke, a tengelytávolsága 1,555 méterről 1,568 m-re nőtt. A méretei is változtak: a 2,215 m hosszú járgány szélessége 79,5 centiméterről 86,5 centire, a magassága 1,35 méterről 1,39 m-re, a súlya 210 kilogrammról 215 kg-ra. Kinézetre agresszívabb, offroadosabb az XC, s a dizájnjához hozzátartozik, hogy hasonló „kacsacsőrt” kapott az elejére, mint a német konkurenciája.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Nyerő dizájn
Nem vitás, agresszív, off roados külsőt kapott

Méltón a „Tigris” elnevezéshez, a brit GS nem a kinézetével, hanem a motorteljesítményével hódít. Igazi, kíméletlen vadászhoz hasonlóan agresszív és gyors. A rendkívül harmonikusan, flottul duruzsoló, kifejezetten szerethető konstrukciójú 799 köbcentiméteres, 95 lóerős (79 Nm) motor már alacsony fordulatszámon harap, úgy háromezernél igencsak dolgoznak a pacik, gázadásra késlekedés nélkül indul meg. Egyszerűen olyan érzése támad az embernek a nyeregeben ülve, hogy csak akkor lehet vele lassan közlekedni, ha megerőlteti magát. Ha egy kicsit nem figyel oda a motoros, a háromhengeressel máris karcolja a százat, a százhúszat, a karakteres, érces kipufogóhangtól pedig még inkább megjön a bátorságom. A Tiger igazi, vadmacska.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Bestia
Nehéz vele lassan menni, száguldásra csábít

Figyelem, meg is kell állni!

A futóműve puha hangolású, kifejezetten komfortos, bár azért nem ez a járgány kapja majd a terep ördöge becenevet. A kanyarokban viszont nagy tempónál is helytáll, a hatfokozatú váltó pedig szakszerűen végzi a feladatát. (Szűk hatliteres átlagfogyasztással meg lehet vele járni Tolnát és Baranyát).

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Figyelem!
A futóműve puha hangolású, komfortos a motor, de a képek csalókák: csak óvatosan a terepen

Ugyanakkor a fékek már nem ennyire tetszetősek. Mert az oké, hogy kis gázadásra is ugrik, mint a prédára leső vad, de egyszer csak eljön a pillanat, hogy meg kell állni. Nos, kicsit kevés az intenzitás. Nem gyenge, mégis határozottabb kézerőre van szükség a kezelésénél, bizony nem szabad sajnálni a pénzt a kiegészítőként kapható blokkolásgátlóra.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Furcsa
A fékekhez erős marok kell, ha a megfelelő hatást szeretnénk elérni. Csak nehogy elszámítsuk magunkat

Bár a BMW-vel és a KTM-mel akar konkurálni, az egyszerűnek és olcsónak tűnő fék-, valamint váltópedál eléggé lerontja az összképet. Olyan, mintha a falu széli sufnituning-műhelyben eszkábálták volna össze, hihetetlen, hogy tényleg ilyen cuccokat tettek a gyárban a gépre.
A kormány pozíciója, ahogy az ülés magassága, állítható. A tornaóráról nem felmentett, magasabb, férfiasabb vágású motorosok is könnyen meglelik a szükséges utazó pozíciót, a kényelmes testhelyzetet. Még hosszabb távra is.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Negatív, pozitív
Néhány alkatrésze érthetetlen módon gagyi, ellenben a Triumph hosszabb távra is nagyon kényelmes


Kiránduláshoz, túrázáshoz tökéletes

Az aprócska plexi viszont már kérdőjeles, lehet, ha alacsonyabb fickó ül a nyeregben, megteszi a hatását, viszont a nagyobbacskáknál néhányszor megcsapja az embert a menetszél. Az pedig, nem éppen kellemes...
A viccesen kanyargó vázcsövekről is könnyen felismerhető Tiger 800 XC üzemanyagtartálya 19 literes, azaz a körülbelül 6 l-es fogyasztással számolva nagyjából 300 kilométert tehetünk meg egyhuzamban. A műszerfala egyszerű, de viszonylag jól átlátható, a legszükségesebb információkhoz könnyen hozzájut a kormányt markolászó.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Kijelző
A műszerfal tényleg egyszerű, de a legfontosabb adatok könnyen leolvashatóak

S, hogy a 3,5 millió forintot meghaladó Triumph-ot kinek ajánljuk? Aki szeret kényelmesen utazni, kedveli a túrázásokat, de nem az olyasfajta rohanós kirándulásokra vágyik, hogy az autópályán ledönget néhány száz kilométert, sütteti magát a vízparton, aztán hazarongyol. A Tigrissel olyan utakra is merészkedhetünk, amelyek már nincsenek kibetonozva. Persze, most ne hardcore terepezésre gondoljunk, de például egy domb tetején található várrom minden gond nélkül megközelíthető vele.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Átverős
Akár a vízbe is bemerészkedhetünk vele, de fontos, hogy mindig észnél legyünk: hiába csábító, nem hardcore modell

Játékos, de azért harapós – mint egy idomított vadmacska.

 

Forrás: youtube